Tri su glavna uzroka obrata u kamping biznisu, a vodeći autoritet Hrvatima je dao zlatne savjete kako da privuku najbolje goste

Autor: Marija Crnjak , 23. listopad 2019. u 08:00
Nove verzije mobilnih kućica omogućavaju dulju sezonu

Vodeći nizozemski autoritet za kamping biznis dao je našim kampovima korisne savjete na Kongresu u organizaciji KUH-a.

Zemlje zapadnog Mediterana, Francuska, Italija i Hrvatska te djelomice Španjolska, ovog su ljeta ostvarile pad nizozemskog kamping tržišta u rasponu od 7 do 16 posto, što su alarmantni podaci koji će se uskoro preliti i na druga jaka kamping tržišta kao što je njemačko.

Kako je poznato, Nizozemska je top emitivno kamping tržište za Mediteran, na koji se ljeti spuštaju deseci tisuća kampera sa sjevera. Glavni uzroci obrata su pad poslovanja velikih turoperatora koji posrću pred online rezervacijskim sustavima, klimatske promjene koje zadržavaju sjevernjake kod kuće, te poplava jeftinih letova koji nude alternativu putovanja.

Kampovi u Hrvatskoj se stoga hitno trebaju prilagoditi i pojačati izravan buking preko svojih stranica, prestati reklamirati sunce i more i produžiti sezonu do kraja listopada.

Upozorio je na sve to Peter Doornekamp iz vodećeg kamping vodiča i magazina Campingnavigator, na 13. Kongresu kampinga Hrvatske u Termama Sveti Martin na Muri, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH).

"Nizozemci i dalje vole kampirati, to je dio njihove kulture, o čemu svjedoče rekordni podaci o porastu tržišta kampera i broju prodanih rabljenih kampera u prošloj i ovoj godini. Njima kampiranje nije zamjena za pravi odmor u hotelu, jer su spremni za kampere dati pravo bogatstvo.

 

28 posto

nizozemskih kampista ovo ljeto ostalo je u svojoj zemlji

Da ni rani buking nije još prošlost, pokazuje podatak da je čak 21% posjetitelja kamping sajma u Utrechtu bukiralo ljetni odmor. Međutim, ovog ljeta dogodio se obrat i imamo problem, jer je čak 10% više Nizozemaca više nego lani, njih 28%, odlučilo ostati u svojoj zemlji. Lani smo umjesto jedne srijede u srpnju, ljeto imali puna dva mjesec i naše duge pješčane plaže bile su pune", pojašnjava Doornekamp.

Prema KUH-u, s nizozemskog tržišta Hrvatska je dosad u 2019. imala pad od više od 10% u noćenjima nego lani. Nizozemski autoritet za kamping biznis dao je hrvatskim kampovima vrlo konkretne savjete i informacije kako za 2020. izbjeći još veću krizu.

"Ako ste ove godine 30% kampa punili alotmanima preko turoperatora, nastojte to smanjiti na 20% i iskoristite direktan buking, za što imate dobru platformu Phobs, a imate i dobru ponudu.

Nizozemska ekonomija je u jako dobrom stanju i Nizozemci imaju novca, ispričajte im dobru priču i osmislite ekscentrično skupe proizvode, VIP pakete od 4-5 tisuća eura tjedno koje će rado platiti. Također, pokušajte im ljeti pružiti što više alternativnih načina hlađenja, kao što su bazeni s ledenim kockicama", zaključuje Peter Doornekamp. 

Povećavaju prihod

Glamping i mobilne kućice kao standard
Na dvodnevnoj konferenciji raspravlja se o rezultatima ovogodišnje kamping sezone, trendovima, mogućnostima promocije, otvaranju novih tržišta i razvoju novih tehnologija, kao i problemima sektora od kojih se posebno ističe turističko zemljište. Održava se i izložba mobilnih kućica i glamping šatora domaćih i inozemnih dobavljača, objekata koji su postali standard u svjetskoj kamping industriji, jer povećavaju prihod te omogućuju produženje sezone. Sudionici kongresa imaju priliku izravnog kontakta sa svim važnijim predstavnicima proizvođača kamping opreme. Među njima su slovenski Adria Dom, Nord Produkt iz Hrvatske, CR Abitare (MH, Italija/Hrvatska) Marida Home (MH, Hrvatska/Poljska) Crippaconcept (MH, Italija/Hrvatska) Tent Tris (glamping, Hrvatska) te Luxetenten.

Komentirajte prvi

New Report

Close