Polovica kupaca u RH barem jednom godišnje kupi neki organski, bio ili eko proizvod

Autor: Poslovni.hr , 21. studeni 2013. u 13:19
Thinkstock

Istraživanje koje se nad tisuću ispitanika provelo tijekom listopada 2013. godine pokazuje kako 48 posto kupaca u Hrvatskoj godišnje kupi neki „zdravi“ proizvod.

Tvornica istraživanja, neovisna agencija za istraživanje i analiziranje tržišta i javnih mišljenja, u listopadu je provela ispitivanje javnog mnijenja o kupovini i korištenju organskih, bio i eko proizvoda u Hrvatskoj. Cilj je bio utvrditi u kojoj su mjeri stanovnici osviješteni o postojanju i karakteristikama te vrste proizvoda, odnosno koliko ih i što kupuje te koliko često i na kojim mjestima.

Analizom odgovora se utvrdilo kako njih 48 posto barem jednom u godini dana kupi neki organski, bio ili eko proizvod, dok njih 52 posto takve proizvode niti kupuje niti koristi. Kupci sa sjevera i istoka Hrvatske (središnja i sjeverozapadna Hrvatska, grad Zagreb i okolica te Slavonija i Baranja) organske, bio i eko proizvode kupuju u skladu s prosjekom (48 posto). Oni iz Istre i Primorja i Dalmacije to čine u nešto manjoj mjeri – njih 47, odnosno 42 posto.

Supermarkete je kao jedno od mjesta za kupovinu ove vrste proizvoda istaknulo čak 62 posto ispitanika, dok je njih 27 i 23 posto navelo i nabavku putem specijaliziranih trgovina te izravno od proizvođača, pokazuje istraživanje.

Kada je u pitanju učestalost kupovine najveći udio kupaca (46 posto) to radi na mjesečnoj bazi. Iza njih slijede oni koji to rade tjedno (32 posto) te godišnje (13 posto). Najmanje je onih ekološki najosvještenijih koji to rade svakoga dana (devet posto).

Većina ispitanika (njih 78 posto) ističe kako, među ostalim, kupuju svježe prehrambene proizvode izrađene prema organskim, bio i eko standardima. Obrađene prehrambene proizvode (uz ostale vrste eko-proizvoda) kupuje njih 37 posto, dok ekološke dodatke prehrani nabavlja 35 posto kupaca. Ekološka sredstva za čišćenje i prirodnu kozmetiku kupci nabavljaju u znatno manjem opsegu te tako njih samo 28, odnosno 25 posto ističe kako, uz ostale, nabavlja i te organske, bio i eko proizvode.

Komentirajte prvi

New Report

Close