Počinje snimanje Jadranske magistrale po programu EuroRAP

 Photo: Goran Kovacic/PIXSELL Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Nakon izrade digitalne video snimke prikupljeni podaci će se obraditi i analizirati, utvrdit će se moguće mjere za povećanje sigurnosti prema EuroRAP preporukama i izraditi prijedlog plana investiranja.

Predstavnici Hrvatskog autokluba (HAK) i Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu potpisali su danas u Opatiji ugovor o izradi georeferencirane digitalne video snimke cijele Jadranske turističke ceste - Državne ceste D8 posebnim vozilom prema EuroRAP (European Road Assessment Programme) protokolu.

Posebno opremljenim vozilom, vrijednim oko 70.000 eura, za nekoliko dana počet će snimanje 30 dionica ceste, od graničnog prijelaza Pasjak do graničnog prijelaza Karasovići, ukupne duljine 643 kilometara, a rok je ožujak 2015.

Nakon izrade digitalne video snimke prikupljeni podaci će se obraditi i analizirati, utvrdit će se moguće mjere za povećanje sigurnosti prema EuroRAP preporukama i izraditi prijedlog plana investiranja.

U skladu s EuroRAP protokolom u Procjeni rizika na važnijim cestovnim pravcima u Hrvatskoj od 2010. - 2012., objavljenoj početkom ove godine, utvrđeno je kako je Jadranska turistička cesta jedna od visoko rizičnih s obzirom na broj stradalih i količinu prometa.

Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti pojasnio je da su se iz tog razloga odlučili za provođenje drugog protokola EuroRAP-a u kojem će se obaviti detaljno snimanje ceste posebnim vozilom od granice sa Slovenijom do granice s Crnom Gorom.

Nakon toga napravit će detaljnu analizu video snimaka i ostalih informacija, gdje će se tražiti koji su to objekti koji bi mogli biti opasni i koji bi se mogli na neki način štititi te tako podignuti razina sigurnosti, rekao je.

Govoreći o stanju Jadranske turističke ceste rekao da je ona na nekim dionicama obnovljena, a da će na onima na kojima obnove nije bilo, ocjene, po najnovijim standardima, sigurno biti lošije.

Uvjeren sam da će i na cestama koje su nedavno obnovljene biti elemenata koji se mogu poboljšati i tu je važna suradnja s ljudima koji upravljaju i održavaju ceste da im se ukaže da, iako su u skladu s normama, neki objekti mogu biti opasni i da ih treba bolje štititi i vrednovati, naglasio je Ševrović.

U okviru Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa u Republici Hrvatskoj 2009. je započela implementacija EuroRAP programa, kojim se, prema definiranim postupcima, procjenjuje rizik nastanka prometne nesreće, utvrđuje nedostatke cestovne infrastrukture koji mogu utjecati na broj i opseg stradavanja korisnika i utvrđuje prijedloge kako ceste učiniti sigurnijima.

EuroRAP je sukladan direktivi 2008/96/EC Europskog parlamenta i Vijeća od 19. studenog 2008. o sigurnosti cestovne infrastrukture, a njegova se metodologija koristi u cijelom svijetu.

Krešimir Viduka iz HAK-a, predstavljajući EuroRAP, među ostalim je napomenuo da je, statistički, svaka 500-ta odluka vozača u prometu kriva te da se većina smrtnih stradavanja na cestama EU događa na 10 posto cestovne mreže.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!