Početak gradnje autoceste do Siska tek nakon izbora

Autor: Ivan Pandžić , 13. studeni 2007. u 06:30

Sukob Vlade i Velike Gorice zbog komunalnog doprinosa blokira istočnu obilaznicu

Nakon što je sukob između Vlade i gradske vlasti u Velikoj Gorici zbog komunalnog doprinosa blokirao izgradnju autoceste Zagreb – Sisak na dijelu od Zagreba do iza Velike Gorice, ista sudbina čeka i drugi projekt – istočnu obilaznicu, koja prolazi trasom Domovinski most – Velika Gorica – čvor Kušanec. Investitor Hrvatske ceste podnio je zahtjev Velikoj Gorici za izdavanje rješenja o komunalnom doprinosu koji je nužan preduvjet da Ministarstvo graditeljstva izda građevinsku dozvolu, no iako je HDZ priželjkivao otvoriti radove prije izbora, to se neće dogoditi. Radovi na istočnoj obilaznici Velike Gorice trebali su i s odgađanjem početi najkasnije u rujnu. HDZ i preko Vlade i lokalnih vijećnika krivi SDP-ova gradonačelnika Tonina Piculu, dok on odgovara kako im je projekt obilaznice dostavljen tek prije šest dana i predstavnici Hrvatskih cesta uporno odbijaju razgovor o tome kako riješiti probleme vezane uz istočnu obilaznicu – pravo služnosti, visinu ceste, trasu lakotračnog vozila i (ne)oslobađanje plaćanja komunalnog doprinosa.

Oslobađanje investitora
U Ministarstvu graditeljstva službeno nam je potvrđeno da su i za autocestu i istočnu obilaznicu izdane samo lokacijske i načelne dozvole, ali ne i građevne. “Izdavanje dozvola usporavaju rješenja o komunalnom doprinosu grada Velike Gorice”, poručili su iz ureda glasnogovornice. I prošli tjedan je premijer Sanader optužio Piculu da koči gradnju autoceste, a iz HDZ-a su najavili i da isto mogu očekivati i za istočnu obilaznicu jer Picula neće dopustiti da Vlada započne radove prije izbora u njegovoj izbornoj jedinici. Picula je u jučerašnjem razgovoru za Poslovni dnevnik potvrdio da neće tako skoro izdati rješenje o komunalnom doprinosu, ali ne zbog svoje samovolje i namjernog blokiranja projekata. “Nitko sretniji od mene da se cesta izgradi i riješi prometno zagušenje oko Velike Gorice, ali za to mora postojati želja investitora. Da HC i HAC žele riješiti problem i zaista graditi, našli bi vremena za razgovor, ali oni su očito visoko politizirani. Nesposobnost Vlade i neodržana obećanja o završetku autoceste u listopadu i početku gradnje istočne obilaznice sada žele prebaciti na Piculu. Šuker ne može zaboraviti da je dvaput poražen u Gorici”, uvod je u gradonačelnikovu argumentaciju. Picula kaže kako su im tek 7. studenog prvi put poslali idejni projekt obilaznice, i iako rade na računanju iznosa komunalnog doprinosa, taj posao jednostavno ne mogu obaviti u tako kratkom roku. Ostaje pri svojoj najavi da će grad razmotriti oslobađanje investitora od plaćanja komunalnog doprinosa jer je projekt važan za grad, ali to će biti moguće tek nakon dogovora o spornim pitanjima.

Priprema projekata
“Unutar trase prolazi i gradska infrastruktura za vodovod i odvodnju. Moramo se dogovoriti o pravu služnosti ili da nam daju te čestice ili dijelove čestica jer ta infrastrukutra mora ostati u gradskom vlasništvu. Ne želimo da nam se dogodi slučaj s Velikomom kada je infrastruktura ušla u stečajnu masu. Obilaznica se mora uskladiti i s prostornim planovima i predvidjeti trasu za buduće lakotračno vozilo te ne stoji argumentacija kako je to samostalan projekt grada. Kao treće, treba razmotriti niveliranje jer čini se čini da se po sadašnjem projektu radi Kineski zid jer je cesta izdignuta 2,5 metara i još tomu treba dodati bukobrane. Zajedno s istočnom trebamo pregovarati i o sjevernoj obilaznici koja ide do zračne luke”, objašnjava Picula. Dodaje da uporno traže razgovor sa Stjepkom Bobanom iz Hrvatskih cesta, ali on ne uspijeva naći termin što pokazuje da Vlada ne planira ozbiljno ući u projekt. Što se tiče autoceste, Picula kaže da je komunalni doprinos za čvor Kušanec i ceste do njega ipak plaćen u iznosu od 9 milijuna kuna, što je dvostruko manje nego je bilo obračunato. Za ostatak im nitko nije podnio ni zahtjev jer, kaže Picula, jednostavno nisu pripremljeni projekti. Inače, čvor Kušanec je napravljen, noću je osvijetljen, a cesta i s jedne i druge strane završava u polju.

Komentirajte prvi

New Report

Close