S najmodernijim pogonom u regiji spremni dočekujemo konkurente iz EU

Autor: Danijela Jozić / VLM , 02. listopad 2012. u 13:12
Marin Picukarić/PXL

Član Uprave Mlinara o planovima najveće domaće pekarske industrije

Početkom godine pekarska industrija Mlinar otvorila je u Zagrebu najveću tvornicu kruha u Hrvatskoj i regiji. "Zasad smo potpuno zadovoljni radom nove tvornice. Od proljetos se precizno držimo vlastitog plana etapne primjene novih tehnologija i novih proizvodnih linija. Ne žurimo, jer svaka nova proizvodna cjelina koju instaliramo podrazumijeva novi režim radne discipline i obveznu edukaciju osoblja. Vjerujemo da ćemo tako do kraja godine postići da proizvodnja u novoj tvornici profunkcionira u potpunosti. A to znači da ćemo tog trenutka biti spremni proizvodno odgovoriti čak i najzahtjevnijim standardima i udovoljiti propisima kvalitete postavljenim na svjetskom tržištu, a ne samo na domaćem", kaže za Poslovni dnevnik Marin Picukarić, član Uprave Mlinara. Picukarić je u Mlinar, inače u vlasništvu osječkoga poduzetnika Mate Škoje, došao upravo uoči otvaranja nove tvornice, u studenome prošle godine, i to s mjesta predsjednika Uprave tvrtke Maziva Zagreb, koja posluje u sastavu Ine.

Koliko je uloženo u tvornicu i kako je Mlinar financirao tu investiciju?

Uložili smo 40 milijuna eura. Dijelom su to bila vlastita sredstva, a dijelom kredit. Posebno smo ponosni jer se riječ o greenfield investiciji.

Koliki su kapaciteti tvornice, koje lokacije opskrbljuje? Što je s manjim pogonima nakon otvaranja nove tvornice?

Za hrvatske prilike ovo su iznimno veliki pekarski kapaciteti. Proizvodnja je organizirana modularno, pa su impresivne i njezine mogućnosti prilagodbe različitim asortimanima. Kako u Mlinaru od početka intenzivno razmišljamo o proizvodnji za izvoz, u tom smo smjeru i planirali investiciju. Sumiramo rezultate istraživanja bližih i daljih tržišta te poslovnih pregovora temeljem kojih okrećemo novu stranicu razvoja poslovanja. Rezolutno se okrećemo izvozu vlastitih proizvoda. S druge strane, i dalje smo ozbiljno koncentrirani na domaće tržište i svakodnevno nastojimo kvalitetom i inovacijama opravdati poziciju lidera kod kuće. Sva četiri Mlinarova industrijska pekarska pogona – Zagreb, Osijek, Križevci i Poreč – besprijekorno organizacijski funkcioniraju u zadovoljavanju dnevnih potreba naše maloprodajne mreže i veleprodajnih kupaca. Konkretno, tvornica u Zagrebu određenim segmentima proizvoda, primjerice, svježim kruhom, opskrbljuje šire područje Zagreba i okolice, pakiranim proizvodima zadovoljava potrebe cijelog hrvatskog tržišta, ali zato smrznutim programom pokriva cijelu Hrvatsku i kompletan izvoz. Proizvodnju u manjim pogonima organizirali smo tako da je funkcionalno podložna zahtjevima koji su definirani u sjedištu. Svi su manji pogoni lokalna logistika brenda, proizvode svježe i jednako kvalitetne proizvode primarno namijenjene područjima na kojima se nalaze. To nam olakšava distribucijsku logistiku, a jamči istu kvalitetu, jer se proizvodnja temelji na istoj ili sličnoj tehnologiji i pod nadzorom je zajedničkih timova tehnologa.

Mlinar je lani krenuo u jaku ekspanziju s prodajnim mjestima. Koliko ih sad imate, kako posluju?

U mreži pekarskih delikatesnih dućana imamo oko 140 prodajnih mjesta. Trudimo se i dalje otvarati nova prodajna mjesta i vjerujemo da ćemo do kraja godine mrežu zaokružiti na 150 prodavaonica. Gdje god su se pojavili, naši "bejkeraji" uspjeli su u relativno kratkom roku osvojiti potrošače. Prepoznaju nas zbog velikog asortimana, pekarskog obilja, navade da inzistiramo na svježoj ponudi čiji se znatan dio pečenjem dovršava na prodajnom mjestu, visokom stupnju higijene i brigom za uređenje dućana i pročelja. Zasad svi dućani rade izuzetno uspješno.

Koliki je tržišni udjel u Hrvatskoj?

Na žalost, to u Hrvatskoj nitko ne zna. To je golem problem za cijelu branšu. Bili bismo najsretniji kad bi postojala institucija koja ima dovoljno precizne i kvalitetne podatke o domaćem pekarstvu.

Kakav vam je rezultat bio lani, a kakav očekujete do kraja 2012.?

Mlinar je lani imao ukupni prihod 269 milijuna kuna, a prema pokazateljima za ovu godinu vjerojatno ćemo prijeći 310 milijuna kuna. U taj rezultat, iz organizacijskih razloga, nije uračunat ukupni prihod naše pekarske divizije u Osijeku. No, kada ove godine pribrojimo i njihove rezultate, onda će ukupni prihodi pekarstva pod brendom Mlinar ostvariti poslovni rezultat veći od 420 milijuna kuna.

Koliko imate zaposlenih?

U sustavu Mlinara, u proizvodnji, prodaji i logistici, danas je zaposleno oko 1500 osoba.

Što očekujete do kraja ove i iduće godine? Bojite li se ulaska u EU i dolaska drugih igrača?

Ne, mi se nikoga ne bojimo. Dapače, jedva čekamo da nam se omogući utakmica na jedinstvenome europskom tržištu. Sve što smo radili ovih godina, razvoj maloprodajne mreže, utemeljenje snažne distribucijske logistike, inovacije u proizvodnji, istraživanja u području zamrznutog programa i konačno gradnja velikih proizvodnih kapaciteta u Zagrebu, sve je to bilo u funkciji priprema našeg nastupa na tržištu EU. Naša je nova tvornica u Zagrebu, bez pretjerivanja, najsuvremeniji pekarski industrijski pogon u ovom dijelu Europe. Sve što mogu proizvesti najsnažnije pekarske industrije u svijetu  možemo i mi. Jedino ograničenje nam je kreativnost naših tehnologa. Potpuna automatizacija i informatički nadzor omogućuju nam niske troškove proizvodnje i jamče maksimalnu kvalitetu. Spremni smo za nove izazove. Učinili smo sve što je u fazi pripreme za nova tržišta bilo potrebno. Vrlo brzo europski će kupci moći uspoređivati naše proizvode s proizvodima tradicionalnih proizvođača na svojim tržištima. Do kraja godine Mlinar će ostvariti sve predviđeno: u potpunosti će profunkcionirati novi pogon u Zagrebu, proširit ćemo maloprodajnu mrežu na 150 dućana, lansirati niz novih proizvoda i ojačati lidersku poziciju u Hrvatskoj.

Veza Škojo-Todorić

Poslovni partneri i kumovi
Mlinar je osnovala obitelj Švarc 1903. u Križevcima. Pedesetih su pogoni  modernizirani, a 1969. Mlinar u Zagrebu otvara pekaru. Tvrtka 1993. postaje d.d. U Zagrebu je 2000. sagrađen pogon za proizvodnju zamrznutih proizvoda. Kratko tijekom 2008. Mlinar posluje kao dio Agrokora, da bi ga 2009. preuzela Škojo grupa. Inače, Mato Škojo i Agrokor bliski su poslovni partneri (imaju i kumske veze), a osječki je poduzetnik prije preuzimanja Mlinara Todoriću prodao trgovine Alastor. Škojo grupa obuhvaća i hotel Osijek, tvrtku Automobili Škojo te Pekaru Kruna, koja je formalni vlasnik Mlinara d.d. Škojo grupa investitor je u gradnju naselja Retfala Nova u Osijeku.

Komentirajte prvi

New Report

Close