Pad prihoda lansirao novu mobilnu mrežu HT-a

Autor: Bernard Ivezić , 26. rujan 2010. u 22:00

U HT-u ne otkrivaju visinu investicije niti koliki prihod očekuju od Bonbona. Nova mreža ciljat će na prihodovno najviši dio tržišta, za koji se tradicionalno natječu Vip i T-Mobile

Hrvatski telekom pokreće novu mobilnu mrežu i to za zahtjevnije korisnike. Kako doznaje Poslovni dnevnik, nova HT-ova mreža nazvana Bonbon počet će s radom u petak 1. listopada, a ciljna skupina su joj mladi, zaposleni i bolje stojeći građani.

Bonbon će dobiti i poseban predbroj 097. Inače, HT je već registrirao internetsku domenu Bonbon.com.hr, na njoj postavio najavu nove mreže te se počeo oglašavati po billboardima. Sve to bez ikakvih informacija o tome tko pokreće novu mrežu. Na naš upit, u HT-u su nam potvrdili da rade na projektu Bonbon, ali više o njemu nisu željeli govoriti. Ističu da bez obzira što je Bonbon novi mobilni brend HT-a sve odluke donosi poseban tim koji je potpuno samostalan od kompanijine postojeće mreže T-Mobilea. Voditelj tog tima je bivši direktor Sektora za marketinške komunikacije T-Mobilea Lordan Kondić. Prema njegovim riječima, mrežu Bonbon vodit će šesteročlani tim unutar HT-a. “T-Mobile je naša konkurencija kao i ostale tri mreže. No, zasad nova mreža neće biti izdvojena u zasebnu tvrtku već je naš tim odvojen od standardne organizacijske strukture i odgovara izravno Upravi HT-a”, kaže nam voditelj nove Bonbon mreže Lordan Kondić, koji je projekt preuzeo u svibnju. U Hrvatskoj trenutno rade četiri mobilne mreže. HT ima najveću mobilnu mrežu T-Mobile, Vipnet drugu po veličini Vip i malog niskobudžetnog operatera Tomato dok treći mobilni operater Tele2, najmlađi i još uvijek najmanji tržišni igrač, ima istoimenu mrežu. Problem velikih operatera poput HT-a i Vipneta je što je lani po prvi puta industrija mobilnih telekomunikacija u Hrvatskoj zabilježila pad. T-Mobile, Vipnet i Tele2 prijavili prihod od 1,18 milijardi eura, što je 2,7 posto manje nego godinu prije. Sličan trend očekuje se i ove godine. T-Mobileu je prihod pao 5 posto, na 574,7 milijuna eura. Jedini izuzetak je Tele2, koji je upravo zahvaljujući politici niskih cijena uspio povećati prihode. Prihodi Tele2 tako su lani skočili za 50,9 posto na 132,2 milijuna eura.

Treći mobilni operater time je povećao tržišni udio u odnosu na prihode sa 7,2 na 11,2 posto. Udio HT-ovog T-Mobilea pao je sa 49,8 na 48,5 posto, dok je Vipnetu udio pao sa 43 na 40,3 posto. Nova HT-ova mreža stoga će se poslužiti istom taktikom koju koristi Tele2. Jedina je razlika što neće ciljati na prihodovno niži segment tržišta, odnosno slabije potrošače, kao što to čine Tele2 i Tomato, već na prihodovno najviši dio tržišta, za koji se tradicionalno takmiče Vip i T-Mobile. Kako tvrdi voditelj Bonbona Lordan Kondić, na tržištu postoje mreže koje imaju visoku cijenu i visoku kvalitetu te mreže koje imaju nisku cijenu i nisku kvalitetu. “Bonbon će nuditi visoku kvalitetu uz niske cijene”, najavljuje Kondić, a idealni korisnici su od 22 do 35 godina, žive u gradovima iznad 40.000 stanovnika i imaju iznadprosječna primanja. O visini investicija u novu HT-ovu mrežu nije želio govoriti. Navodno je riječ o minimalnim ulaganjima, primarno u marketing, s obzirom da će Bonbon koristiti infrastrukturu T-Mobilea te druge kanale poput nabave i distribucije koje ima HT.

Nova marketinška politika?

Presedan za Deutsche Telekom
Za Deutsche Telekom, čija je HT tvrtka kći, pokretanje novog mobilnog brenda Bonbon je presedan. DT ima marketinšku politiku da na svim novim tržištima postojeće brendove zamijeni s T-Mobileom. Tako je i u Hrvatskoj mreža CRONET na kraju prerasla u T-Mobile Hrvatska. Primjera da DT ili neka njena tvrtka T-Mobileu radi konkurenciju nismo uspjeli pronaći. Jedini primjer mogao bi biti onaj u Velikoj Britaniji. Tamo bi do 2012. T-Mobile mogao promijeniti ime, ali zato što se spojio sa snažnim konkurentom Orangeom, čime je nastao najveći mobilni operater u toj zemlji.

Komentari (1)
Pogledajte sve

‘mladi, zaposleni i bolje stojeći građani’… jedni s druguim’ nikakve ni veze ni dodirne točke…

New Report

Close