Otvaramo tvrtku u Švicarskoj kojom ćemo izravno pristupati burzama plina

Autor: Borivoje Dokler , 09. listopad 2017. u 22:00
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Članica Uprave Prvog plinarskog društva (PPD), objašnjava prednosti ugovora o isporuci plina s Gazpromom te otkriva glavne aktivnosti na koje će se tvrtka usmjeriti u budućnosti.

S članicom Uprave Prvog plinarskog društva Antonijom Glavaš razgovarali smo o poslovnim rezultatima PPD-a, desetogodišnjem ugovoru o isporuci plina s Gazpromom, novoj tvrtki u Švicarskoj te uspjehu na području željezničkog teretnog prijevoza.

Prošle su godine energetski sektor obilježile vrlo niske cijene plina, ali i ostalih energenata, što se odrazilo na prihode većine kompanija iz tog sektora. Kako je PPD odgovorio na te izazove?

Niske cijene energenata prošle godine zaista su bile izazov za energetski sektor, ali volim istaknuti kako je prirodni plin komplementaran energent i kao takav ima izuzetno dobru poziciju u odnosu na sve ostale pri čemu njegov konzum uvijek pronađe svoje mjesto.

Upravo ta činjenica, a i diversifikacija našeg poslovanja u regiju čime smo dodatno ojačali svoju poziciju, omogućila je da naši ostvareni prihodi ostanu na istim razinama kao i prethodnih godina.

Nedavno ste s ruskim Gazpromom potpisali ugovor o isporuci plina Hrvatskoj do 2027. prema kojoj se Gazprom obvezuje isporučivati milijardu kubika plina godišnje što gotovo pokriva hrvatske potrebe za uvoznim plinom. Neki su odmah izrazili zabrinutost zbog toga, iako se čini da nema pravog razloga za to. Kako vi gledate na taj ugovor i može li on na bilo koji način naštetiti interesima Hrvatske?

Potrošnja u Hrvatskoj ima uzlaznu putanju nakon nekoliko godina pada, a također nije tajna ni da nam je proizvodnja u silaznoj putanji. Procjena je da ćemo ove godine doseći potrošnju na razini 2,7 milijardi kubičnih metara plina. S Gazpromom radimo od 2012. godine, i naši su ugovori bili kratkoročni, kvartalni ili godišnji.

Ovim dugogodišnjim ugovorom učvrstili smo partnerski odnos i na duže razdoblje osigurali količine koje smo i do sada uvozili tako da zaista nema razloga za zabrinutost. Ugovor ne može ni na koji način naštetiti interesima Hrvatske, može samo donijeti benefite i dugoročnu sigurnost opskrbe.

Nakon što ste se pozicionirali na domaćem tržištu, PPD intenzivno gradi i poziciju ozbiljnog regionalnog igrača. Prisutni ste u Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Sloveniji, a ovih dana otvarate i svoju tvrtku u Švicarskoj. Kakve planove imate za Švicarsku i koju su vam još zemlje interesantne?

Kao što ste i sami rekli, prisutni smo u susjednim zemljama što je zapravo indikator kolika je logistika potrebna da bi sve skupa funkcioniralo. Upravo je to razlog zbog kojega otvaramo tvrtku u Švicarskoj kojom ćemo izravno pristupati burzama plina te na taj način dodatno optimizirati portfelj i diversificirati dobavu. Trenutni plan je učvrstiti pozicije u navedenim zemljama. Naše poslovanje se temelji na dugoročnoj kvalitetnoj suradnji, a nju je moguće realizirati samo ako imamo kvalitetan kadar.

Naše aktivnosti prema van usmjerene su na ostvarivanje poslovnih kontakata i realizaciju poslovnih suradnji. Kako su naši ljudi naša najveća snaga i prednost, poseban naglasak u sljedećem periodu stavit ćemo na edukacije i dodatno usavršavanje naših zaposlenika.

Prije dvije godine bili ste prva privatna hrvatska tvrtka koja je započela prometovati na otvorenom tržištu teretnog željezničkog prometa. Početkom ove godine bili ste i prvi strani željeznički cargo koji je prometovao u Bosni i Hercegovini, a nedavno ste prevezli i milijuntu tonu tereta. Jeste li očekivali takav uspjeh PPD transporta i koji su njegovi planovi i očekivanja za budućnost?

PPD Transport samo je ove godine zaposlio više od 80 ljudi i trenutno ima više od 10 posto udjela na hrvatskom tržištu. Kolege prevoze ili organiziraju prijevoz robe kroz 10-tak europskih zemalja, imamo vrhunske lokomotive certificirane za sve zemlje Europske unije. Osobito smo ponosni jer su kolege iz Transporta sami razvili aplikacije, zahvaljujući kojima procedure za koje je drugima potrebno i do dva tjedna obavljaju u doslovno 20 minuta. S obzirom na znanje i strast kolega u Transportu, od njih smo očekivali i očekujemo puno.

Zakoračili ste u razne segmente poslovanja, a jedan od njih je i ESCO i obnovljivi izvori energije. Kakvi ste rezultat postignuti na tom području i koliko je važnost tog segmenta u budućnosti?

Važnost ovog segmenta energetike poprima sve veći značaj u svijetu i Hrvatskoj, a u Hrvatskoj je naglašena i kroz prijedlog strategije niskougljičnog razvoja do 2030. godine.

Naše poslovanje u ESCO projektima odvija se preko tvrtke PPD ESCO. U projekte smo se uključili kroz program energetske obnove zgrada javnog sektora i trenutno su aktualni projekti energetske obnove Opće bolnice Varaždin i Policijske akademije u Zagrebu. Radovi će biti dovršeni tijekom 2018. godine.

Prije godinu dana ugovorili ste sa stranim partnerom suradnju na razvoju terminala za skladištenje i pretovar naftnih derivata i ukapljenog naftnog plina (UNP) u luci Ploče. Kako napreduje taj projekt i što će njegova finalizacija znači za Hrvatsku i regiju?

Luka Ploče jedna je od najznačajnijih strateških luka dubokog gaza u srednjem Jadranu.

Stručnjaci kažu da bi mogla utrostručiti svoje sadašnje kapacitete. Adriatic tank terminal svakako je važan dio te priče. U rujnu 2016., dovršili smo izgradnja 50.000 m3 kapaciteta za bijele derivate i zatim doveli velikog partnera koji dalje vodi i razvija projekt, jer je u tim stvarima među najboljima u svijetu. Nadam se da će u Hrvatskoj biti dovoljno mudrosti i znanja da se ono što smo započeli uspješno nastavi i da se iskoriste sve prednosti koje ovakav projekt može donijeti. Naime, novi terminal omogućit će jeftiniji i sigurniji uvoz naftnih derivata i UNP-a morskim putem te distribuciju naftnih proizvoda na brojna tržišta jugoistočne Europe. 

Komentirajte prvi

New Report

Close