Osiguranja prisutna na Facebooku, no koriste li dovoljno potencijal društvenih mreža?

Autor: Poslovni.hr , 15. veljača 2016. u 11:49
FOTO: Reuters

U razdoblju od 13. prosinca 2015. do 13. siječnja ove godine agencija Inventa pratila je i analizirala spominjanja vodećih osiguravajućih društava u online medijima u Hrvatskoj. Analiza otkriva više od 250 rezultata na svim praćenim kanalima, a od tog broja gotovo 3/4 rezultata nalazi se na online portalima.

Gledajući društvene mreže, Twitter, Facebook i blog zastupljeni su s prilično ujednačenim brojem rezultata, a manji broj objava pripada forumima i Youtube-u. Croatia osiguranje uvjerljivi je lider prema udjelu u rezultatima u definiranom razdoblju sa spominjanjem u gotovo svakoj četvrtoj objavi. Zatim slijede Jadransko, Allianz i Triglav osiguranje, dok se na Euroherc, Sunce, Agram Life i UNIQA osiguranje odnosi relativno nizak broj rezultata u usporedbi s prethodno navedenim tržišnim konkurentima.

Ključna vijest za Croatia osiguranje, koju prenosi gotovo 20 različitih izvora, je Adrisovo otkrivanje investicijskih planova u kojem se zdravstveno i životno osiguranje spominju kao budući izvori njihovog rasta. Na portalima je također bilo govora o pokroviteljstvu dodjele priznanja ‘Ponos Hrvatske’, a što se negativne konotacije tiče radi se o spominjanima Crosig-a vezano uz razdoblje kada je osiguranje bilo u vlasništvu države, tj. o špekulacijama o izvlačenju novca iz tvrtke kao i o diskusijama na temu privatizacije.

Mediji objavljuju informacije o poslovnim rezultatima najvećeg slovenskog osiguravatelja Triglav te kako se za iduću godinu planira zaračunata bruto premija od oko 900 milijuna eura te bruto dobit između 80 i 90 milijuna eura. Informacija da je u prvih devet mjeseci prošle godine Triglavu povećana profitabilnost i broj zaposlenih generira veći udio pozitivnog sentimenta među spominjanjima ovog osiguranja.

Dublja analiza i kategorizacija pronađenih rezultata otkriva da se čak 65% objava odnosi na poslovne rezultate, investicije, sponzorstva i druga spominjanja vezana uz sam brand, a daljnja klasifikacija otkriva da najveći interes postoji za komentiranjem životnih, auto i zdravstvenih osiguranja.

Ispitujući prisutnost vodećih osiguravajućih kuća na društvenim mrežama, Inventa dolazi do zaključka da su sve uvidjele prednosti komuniciranja na Facebooku, koji je od svih društvenih mreža najzastupljeniji u Hrvatskoj. Tako je Croatia osiguranje svojim angažmanom na toj platformi došlo do brojke od 33 tisuće fanova. Preko 20 tisuća imaju Grawe i Allianz, dok Jadransko osiguranje s druge strane ipak ne radi dovoljno dobro na ovoj sferi komuniciranja, te ih ima manje od tisuću.

Ako pogledamo stanje na Twitteru, primjetno je kako se vodeće osiguranje po broju spominjanja u medijima i broju sljedbenika na Facebooku (Crosig) i na ovoj društvenoj mreži snalazi najbolje, gdje ima preko 1100 sljedbenika. Na Twitteru su prisutni još i Grawe i Triglav, no s daleko manje praćenja nego Croatia osiguranje.

Allianz, Euroherc i UNIQA imaju otvorene službene Youtube kanale, a na Linkedin-u su Croatia osiguranje, Grawe, Agram Life i Euroherc.

No, uspoređujući industriju osiguranja s bankarskom industrijom, pa i kartičarskim kućama nameće se zaključak kako su u ovoj industriji društvene mreže i dalje nedovoljno iskorištene.

Komentirajte prvi

New Report

Close