Održi li se velik interes, Lego Store dobit će i drugi gradovi

Autor: Darko Bičak , 16. rujan 2014. u 10:00
Prva specijalizirana Lego prodavaonica otvorena je u Zagrebu/Jurica Galoić/PIXSELL

Tržište igračka je značajno pogođeno krizom, no unatoč tome zadnja istraživanja pokazuju kako ono postepeno započinje svoj lagani uspon.

Zagreb je proteklog vikenda dobio prvu licenciranu Lego prodavaonicu u Hrvatskoj koja je otvorena u Arena centru.

Nositelj franšize za ovaj projekt je mađarska tvrtka Bravotel koja djeluje u sklopu koncerna Bravogroup Holding.Gabor Nagy, direktor Bravotela u Hrvatskoj i regiji, ističe da je ova tvrtka prisutna na tržištima Mađarske, Hrvatske, Slovenije i BIH kroz razne djelatnosti, a u konkretnom projektu je morala zadovoljiti čitav niz zahtjevnih kriterija koje postavlja Lego. Hrvatsko je tržište zaslužilo je originalnu Lego trgovinu, a mi smo u Bravotelu prepoznali taj potencijal i potrebu.

 

15posto

rastao je prihod Lego grupe u prvom polugodištu

Tržište igračka je značajno pogođeno krizom, no unatoč tome zadnja istraživanja pokazuju kako ono postepeno započinje svoj lagani uspon. Specijalizirane agencija za istraživanje tržišta procijenile su da je lani potrošnja na igračke u Hrvatskoj iznosila oko 360 milijuna kuna, a ove se godine očekuje lagani porast na 400 milijuna kuna. Prihodi Lego grupe su u prvom polugodištu 2014. zabilježili rast od čak 15 posto. Voljeli bismo i u Hrvatskoj i regiji pratiti rast kakav Lego bilježi na globalnoj razini, no trenutno ne možemo izlaziti s točnim podacima", ističe Nagy. Dodaje da su u Bravotelu zasad zadovoljni interesom koji je pobudilo otvaranje ovlaštene trgovine, a ako se takav interes i nastavi, razmišljat će se i o otvaranju takvih trgovina u drugim gradovima u Hrvatskoj. 

Regionalni planovi
"Za Lego grupu je najvažnije da i njihovi poslovni partneri imaju održivi rast. Na osnovi već stečenog iskustva u drugim zemljama, od otvaranja Lego trgovine očekujemo da pridonese rastu cijelog tržišta kocki. U prijevodu, ne želimo oduzeti dio tržišta drugim trgovinama i proizvodnim grupama. Ovisno o rezultatima koje postignemo u sljedećih šest mjeseci do godine dana odlučit ćemo postoji li potreba za otvaranjem novih trgovina, u Hrvatskoj i regiji", kaže direktor Bravotela.Iz mađarske tvrtke pojašnjavaju da su uspjeli dobiti pravo na zastupstvo Lega jer se taj danski brend prilikom odabira partnera oslanja na cijeli niz uvjeta koje je potrebno zadovoljiti. Između ostalog promatra se povijest tvrtke, iskustvo u upravljanju brandovima, financijsku jačinu i stabilnost tvrtke i slično. Iako Bravogroup do sad nije imala priliku surađivati s Legom u Mađarskoj, iz te tvrtke ističu da usprkos tome imaju dugogodišnje iskustvo u upravljanju različitim "brand storeovima". Do sada su ili još uvijek upravljaju "brand storeovima" Samsunga, Telenora, Tele2, Vodafonea, Nokije, LG-a itd… 

Digitalizacija igračaka
"Unutar Bravo grupe, naša divizija se prvenstveno bavi distribucijom mobilnih telefona te upravljanjem trgovinama mobilnih operatera i proizvođača mobilnih telefona, ali uvijek smo bili otvoreni za nove ideje i izazove. Suradnja s Legom će donijeti novu širinu i svi puno očekujemo od njega. Naši daljnji planovi su naravno daljnje širenje unutar naših postojećih poslova. Ono što su u Legu primijetili, navodi Nagy, je da tehnologija nije utjecala na fizičko igranje s Lego kockicama. No, gdje god je to moguće i relevantno, Lego integrira digitalnu i fizičku komponentu igranja, kao što su to uspješno napravili s novim Mindstorms robotom EV3. Uz sam proizvod uključena je i prva 3D aplikacija s uputama za gradnju, a robotom je moguće upravljati putem pametnih uređaja. Što se tiče marketinškog i gaming dijela, kompanija oživljava različite "Lego svjetove" kroz digitalne platforme kao što su mini serije, aplikacije, video i internetske igre i slično. 

Profitabilne igračke

Rast prihoda i širenje tržišta

Sjedište Lego grupe nalazi se u danskom gradiću Billund, a diljem svijeta tvrtka koja je nastala 1932. godine zapošljava gotovo 10.000 ljudi. Proizvodnja je locirana u Danskoj, Češkoj, Mađarskoj, Meksiku i SAD, a od 2016. će biti i u Kini. Lego je svojim igračkama prisutan u 130 zemalja svijeta. Tvrtka, u vlasništvu obitelji Kirk Kristiansen, prvom polugodištu 2014. ostvarila je prihod od 1,54 milijarde eura (11,5 milijardi danskih kruna), uz neto dobit od 436 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close