Novi zakon o zaštiti potrošača više štiti trgovce nego potrošače, i korak je unatrag u reguliranju zaštite potrošača u odnosu na važeći zakon, jednodušno je ocijenila saborska oporba, a s takvom su ocjenom suglasni i u udruzi Potrošač.
Na neadekvatnu zaštitu potrošača i općenito neprovođenje zakona upozorio je SDP-ovac Gordan Maras. Ilustrirao je svoje navode podacima kako su lani inspektori trgovcima napisali više od sedam tisuća prekršajnih kazni, ali ih je naplaćeno gotovo deset puta manje, odnosno tek 766 u visini 388.700 kuna ili otprilike 500 kuna po kazni. Zakon za te prekršaje propisuje kazne od deset do sto tisuća kuna kazne, naveo je, dodajući kako je razumljivo da trgovci neće poštovati zakon kada se kazne ne naplaćuju. Posebno spornim oporbenjaci vide uklanjanje obveze isticanja maloprodajne cijene na proizvodu jer će kupce zbog toga nerijetko dočekati iznenađenje na blagajni. No državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Tamara Obradović-Mazal pojašnjava kako su neki proizvodi za to presitni, dok je na nekima to nemoguće zbog načina čuvanja, poput boca u hladnjaku. Ona najavljuje kako će se trgovci i potrošačke udruge dogovoriti u kojim će se slučajevima cijene isticati. Ilija Rkman iz udruge Potrošač slaže se s oporbom kako je zakon umjesto u hitno trebao ići u još jedno parlamentarno čitanje jer je nedorađen, nedorečen i pogoduje agresivnim i nepoštenim trgovcima. Vlada kao predlagatelj se pohvalila kako zakon omogućuje da se, ako samo jedan potrošač podigne tužbu zbog nepoštene poslovne prakse i dobije, takva praksa više ne smije ponavljati ni u jednom drugom slučaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu