Novac za promociju na dalekim tržištima propada zbog viza

Autor: Marija Crnjak , 10. studeni 2014. u 09:21
Broj korejskih turista drastično je porastao zbog popularnosti realityja snimanog u Hrvatskoj/Sanjin Strukić/PIXSELL

Kako vlade ne reagiraju na problem, ideja je globalno udruživanje turističkih agencija.

Dobar dio novca uložen u promociju i osmišljavanje turističkih proizvoda za daleka emitivna tržišta propada zbog viznog režima, a zbog schengenske vize Europa godišnje gubi oko 70 milijardi eura.

Vizni režim jedna je od najvažnijih tema kojom su se bavili sudionici svjetskoga summita predsjednika udruga turističkih agencija, održanog u Zagrebu u organizaciji Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA). Summit je okupio 55 predsjednika udruženja turističkih agencija iz 35 zemalja svijeta. "Iako raste broj ljudi koji turistički putuju u inozemstvo, sloboda putovanja manja je nego prije petnaestak godina, zbog straha od terorizma, epidemija, poreznih i drugih naknada, ali i viznog režima. To ne znači istodobno smanjenje putovanja nego redistribuciju, u čemu Europa, primjerice, gubi vodeći tržišni udjel u svjetskom turizmu, a povećavaju ga jugoistočna Azija, Afrika, Karibi i druge otvorene regije", istaknuo je Taleb Rifai, glavni tajnik Svjetske turističke organizacije (UNWTO).

Boris Žgomba, predsjednik UHPA-e i vlasnik agencije Uniline koja radi s dalekim tržištima, upozorio je na važnost olakšavanja viznih režima jer vize poskupljuju agencijske aranžmane, pa oko 20 posto gostiju koji žele doći u Europu odustaje od putovanja zbog kompliciranih viznih režima. Agencije su svjesne toga da ne mogu zahtijevati ukidanje viza, no od vlada traže jednostavnije i jeftinije izdavanje viza te dulji "rok trajanja" viza, istaknuo je Lars Thykier, predsjednik Europskoga udruženja putničkih agencija (ECTAA), inače Danac."Sramim se biti stanovnik Europske unije i zemlje koja mnogim narodima ne dopušta da nas posjete. Godinama naše vlade upozoravamo na problem, no one nas ne slušaju", kaže Thykier.

Ideja je udruživanje turističkih agencija na globalnoj razini, kako bi imale jače pozicije u lobiranju. Inače, upravo u privlačenje gostiju s dalekih tržišta Kine, Koreje i Japana u subotu je krenuo ministar turizma Darko Lorencin. Tako će se susresti s vodećim predstavnicima institucija u čijoj su nadležnosti turističko gospodarstvo i promocija turizma, te s predstavnicima turističkih agencija, turoperatora i zračnim prijevoznicima, s kojima će razgovarati o intenziviranju turističkog prometa prema Hrvatskoj. Kako je poznato, broj turista iz Koreje ove je godine drastično porastao zbog popularnosti reality emisije snimane u Hrvatskoj. Ideja je sličan projekt pokrenuti u Kini, imajući pritom na umu da Kineze jako zanima bivši jugoslavenski čelnik Josip Broz Tito, i svi turistički proizvodi i paketi vezani uz njegov lik i djelo.  

Komentirajte prvi

New Report

Close