Nova ideja Ubera mogla bi zaživjeti tek u malim zagrebačkim restoranima

Autor: Marta Duić , 09. kolovoz 2017. u 14:03
Foto: Thinkstock

Iako nisu zainteresirani za suradnju, zagrebački ugostitelji vjeruju kako bi UberEATS mogao zaživjeti ako se prilagodi tržištu.

Nakon što je Uber prošlog tjedna najavio kako planira ući na tržište dostave hrane, u razgovoru sa zagrebačkim ugostiteljima saznali smo bi li surađivali  s UberEATS platformom kada bi zaživjela na domaćem tržištu.

 "Moj profesionalni i osobni stav je da nisam zainteresiran za takvu vrstu poslovanja, a glavni razlog je razina kuhanja u našem restoranu. Kvaliteta i prezentacija jela koju mi želimo isporučiti našim gostima u restoranu ne može ostati na istom standardu kad bi radili dostavu, tako da takav poslovni potez gubi smisao˝, smatra Mario Mihelj, chef zagrebačkog restorana El Toro.

 

Mihelj

Kvaliteta naših jela ne može 'podnijeti' dostavu i zato nismo zainteresirani.

Tržište treba izgraditi
Ipak, iako nije zainteresiran za taj tip suradnje, kaže da restorani koji prihvate ovakav način poslovanja imaju niz prednosti, a marketing je prva od njih.  "Zatim dolazi opravdanje kvalitete tako da krajnji kupac u masi restorana uvijek bude siguran i zna da će kvalitetno jesti te se prodaja i profit počinju postepeno dizati što na kraju opravdava poslovni potez te ulaganje u takav sustav prodaje. Naše tržište je malo i treba ga izgraditi, trendovski se stvari polako mijenjaju i ima prostora za takav sustav", smatra Mihelj. Napominje kako u obzir treba uzeti i hrvatski mentalitet i potencijalnim korisnicima što bolje približiti i olakšati korištenje te platforme. Također, vjeruje kako bi UberEATS mogao zaživjeti samo u Zagrebu jer ostali gradovi nemaju kapacitet restorana i stanovnika što je za takav tip prodaje ključno.

Darijan Katalinić, vlasnik pizzerije Chello vidi više problema nego prednosti i tvrdi kako je takvu uslugu teško isproducirati za pizzeriju poput njegove.  "Takav pristup može proći u manjim restoranima, ali ne i kod nas gdje vikendom kad je najveća gužva moramo imati čak deset dostavljača. Osim toga, naša ponuda je posebna, gosti imaju hrpu pitanja i važno da dostavljači poznaju i naš način poslovanja i ponudu pizzerije. Meni bi Uber morao ponuditi dostavu koja je jeftinija od moje i staviti mi velik broj dostavljača na raspolaganje, inače mi ta suradnja ne bi koristila", objašnjava Katalinić.   Napominje kako je u osnovi ideja dobra, ali je za naše tržište potrebno dodatno je razraditi i ponuditi ugostiteljima kompletnu uslugu baš kao i u većim europskim gradovima.  

 

Katalinić

Uber bi mi morao ponuditi dostavu koja je jeftinija od moje.

Težak put to uspjeha 
"U slučaju da kreiram ponudu hrane koja je pogodna za dostavu definitivno bih surađivao s onima koji imaju najbržu dostavu. Tako se hrana najmanje ohladi i izgubi na kvaliteti, a Uber trenutačno ima predispoziciju za najveću mrežu dostave koja bi putem kvalitetnih programskih algoritama mogla funkcionirati odlično, ako ne i izvanredno", kaže Marin Medak, chef RougeMarina.

Glavna prednost koju Medak izdvaja jest činjenica da se naslanjate na jednu od većih mreža koja je u materijalnom i digitalnom obliku prisutna i konstantno raste.  Ipak, smatra kako takav tip prodaje ne može ostvariti velik uspjeh.  "U Hrvatskoj ništa ne može doživjeti uspjeh, već može samo preživjeti zbog nedostatka potrošača u broju 2-3 milijuna na ovu infrastrukturu, a da ne govorim prosjeku stanovništva dobi 50 godina koji sigurno neće dovoljno naručivati hranu putem digitalnih aplikacija", zaključuje Medak. 

Komentirajte prvi

New Report

Close