Njegov portal je pred pokretanjem franšize u regiji, a Ministarstvo poljoprivrede još uvijek ga ignorira

Autor: Marija Crnjak , 22. travanj 2013. u 11:45
Hrvoje Kolman; Photo: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL

Povezivanje poljoprivrednika s internetom izgledalo je nemoguće…

Iako se povezivanje hrvatskih poljoprivrednika i interneta donedavno nije moglo zamisliti, međimurski poduzetnik Hrvoje Kolman u svoj projekt Finoteka.com, jedinstvenu web bazu dosad je uspio uključiti čak dvije tisuće domaćih proizvođača hrane koje njegov portal povezuje izravno s krajnjim kupcima. Projekt jedinstven u Hrvatskoj ali i regiji, prepoznale su i susjedne zemlje koje su pokazale interes da pokrenu sličnu web bazu vlastitih proizvođača, otkriva nam Kolman, koji stoga ne isključuje mogućnost skorog pokretanja franšize. Istodobno, suradnja s domaćim instituicijama još uvijek je slaba, na štetu domaće poljoprivredne proizvodnje i gospodarskog rasta Hrvatske, napominje poduzetnik.

"U Hrvatskoj oko 500 tisuća ljudi izravno živi od proizvodnje hrane, i ne treba puno pojašnjavati kolika bi korist za ukupno gospodarstvo bila da svaki od tih proizvođača malo bolje posluje, a naš portal im upravo to omogućuje, i to sasvim besplatno. Zovu nas iz drugih zemalja jer ih zanima kako smo napravili portal, interesirali su se i iz ministarstava poljoprivrede nekih susjednih zemalja. Na žalost, nemamo takva iskustva u Hrvatskoj, uz izuzetak Međimurske županije koja je osigurala besplatno članstvo svojih poljoprivrednika u našoj bazi. Određena suradnja postoji i s nekim drugim županijama, i upravo radimo na snažnijem povezivanju s jedinicama lokalne uprave koje su nam ključne kako bismo proširili bazu", pojašnjava Kolman za Poslovni.hr. Kolman napominje da bi bilo kakva podrška Ministarstva poljoprivrede značila vrlo mnogo za popularizaciju portala i promociju domaćih proizvođača, te mu stoga nije jasno zbog čega u Ministarstvu ne postoji interes za suradnju.

Finoteka.com pokrenuta je 2009. godine kao svojevrsna web tržnica koja izravno povezuje proizvođače s kupcima. Kupci u web tražilici upisom željenog proizvoda dobivaju informaciju o proizvođačima s kontaktima i cijenama, proizvođači lakše pronalaze tržište, izbjegavaju duge rokove plaćanja i rabate. Iako se neko vrijeme plaćala, članarina je besplatna zahvaljujući sponzorima koji pokrivaju troškove, pojašnjava poduzetnik. Kupci su uglavnom vlasnici voćarnica, trgovina, restorana, a brojne prednosti takvog poslovanja do sad je otkrilo oko dvije tisuće proizvođača, što je duplo više nego lani, te tri puta više nego prije dvije godine. Također, dnevna posjećenost portala zna premašiti nekoliko tisuća potencijalnih kupaca. Hrvoje Kolman, i sam poljoprivredni proizvođač, pojašnjava kako je popularizaciji najviše pogodovalo oglašavanje portala na lokalnim medijima te posebno na HRT-u.

"Dvije tisuće članova zvuči mnogo i zaista smo zadovoljni kako se projekt razvija i kakav je interes izazvao, no potencijal za rast daleko je veći od te brojke. Od dvjesto tisuća poljoprivrednika u Hrvatskoj, bar nekoliko desetaka tisuća proizvođača finalnih proizvoda moglo bi imati koristi od ulaska u našu bazu", kaže Hrvoje Kolman. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Cestitam gosp Kolmanu.
Dobra ideja /dobar portal.

u ovoj državi su svi puni ideja samo nitko da pljune u šake i zasuče rukave!

lijepa priča, ali nije mi jasno što se tu očekuje od ministarstva? nova dotacija?

ako je projekt uspio i funkcionira, onda iza njega ostaje i neki profit, a ako nema profita, u čemu je onda uspješnost projekta?

nema rezona da ne može biti profitabilno nešto što ima veliki broj korisnika, ako je rađena ikakva ekonomska računica.

A u splitsko-dalmatinskoj ima u bazi za sve proizvode svih 11 proizvođača. Da nije bilo tako uspješne reklame…

New Report

Close