‘Nema pravne osnove za raskid ugovora o koncesiji’

Autor: Poslovni dnevnik , 26. srpanj 2016. u 21:59
Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, kaže koncesionar/G. Jelavić/PIXSELL

Koncesionar, tvrtka DICPI, tvrdi da je ispunio sve uvjete iz predugovora. Teško im je povjerovati da bi se država izložila reputacijskom riziku raskidom ugovora.

Tvrtka Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), koncesionar Putničkog terminala Gruž, tvrdi da ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje tog infrastrukturnog projekta.

Kako su priopćili iz DICPI-a, tvrtke kojoj su osnivači turski Global Ports Holding te francuski Bouygues Bâtiment International, "predugovor je potpisan 15. veljače s odobrenjem Ministarstva prometa, valjan je i obvezujući jer su svi uvjeti usuglašeni i dogovoreni prije isteka službenog roka". S time se ne slaže Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, koje je prošle srijede raskinulo je predugovor jer do 15. srpnja nije usuglašen tekst ugovora. DICPI navodi da je "prihvatio odluku Lučke uprave o neproduljivanju roka te se složio sa svim uvjetima prije isteka službenog roka.

Uz to, za projekt neće tražiti nikakve garancije niti sredstva od državne ili lokalne vlasti, već će projekt biti financiran isključivo sredstvima iz međunarodnih financijskih institucija – EBRD-a i IFC-a, te iz vlastitog kapitala. Dogovoreni oblik koncesije ne zahtijeva državne garancije, a koncesionar je dosad u projekt uložio oko 10 mil. eura te razvio projektnu dokumentaciju".

Tvrde kako su ispunili sve uvjete iz predugovora. Teško  im je povjerovati '"da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora". Ministar prometa Oleg Butković u petak je najavio novi natječaj. Rekao je da je predugovor raskinut, uz ostalo, zato što je koncesionar tražio državne garancije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close