Naplata slanja opomene za neplaćene račune od odvjetnika protupravna

Autor: Sandra Livajić , 23. srpanj 2007. u 06:30

Oni koji su već platili spomenutu uslugu mogu od odvjetničkog ureda zatražiti povrat uplaćenog iznosa

Potrošači koji su od odvjetničkih kancelarija (Hanžeković, Radaković & Partneri – Zagreb, Zoran Zović Split i drugih) dobili opomene za dugovanja pristojbe HRT, davatelja komunalnih usluga, jedinica lokalne samouprave i drugih nisu obvezni platiti odvjetničke “usluge”, upozoravaju iz Dalmatinskog potrošača. Oni koji su već platili spomenutu “uslugu” mogu od odvjetničkog ureda zatražiti povrat uplaćenog iznosa s pripadajućim kamatama. Naime, nakon što je Dalmatinski potrošač u više navrata upozoravao na protupravno naplaćivanje usluga od strane odvjetničkih ureda za slanje opomena jer su te usluge ugovorene s davateljima usluga, njihov stav je službeno potvrdio i Državni inspektorat, Središnjica Zagreb, u predmetu prigovora za naplatu troškova opominjanja od strane odvjetnika Zorana Zovića iz Splita, a u vezi potraživanja trgovačkog društva Vodovod i kanalizacija, Split. Naime, gradsko komunalno poduzeće Vodovod i kanalizacija trošak sastavljanja opomene povjerio je odvjetničkom uredu koji je svoje usluge naplaćivao od korisnika, i to po cijeni od 148,84 kune. Prema tumačenju Državnog inspektorata u spomenutom slučaju, troškovi opomene nisu komunalna usluga opskrbe pitkom vodom, te isporučitelj komunalne naknade ne može tražiti prethodnu sluglasnost, a jedinica lokalne samouprave nije ovlaštena davati prethodnu suglasnost na troškove opomene. Troškovi opomene su troškovi poslovanja isporučitelja usluge koje su Vodovod i kanalizacija utvrdili u iznosu od deset kuna i u tom iznosu mogu naplatiti trošak opomene od korisnika-dužnika, stav je Državnog inspektorata. Troškove opomene, dakle, odvjetnik može naplatiti od trgovačkog društva Vodovod i kanalizacija jer s njima ima ugovor o poslovnoj suradnji. S korisnicima komunalne usluge opskrbe pitkom vodom odvjetnik nema ugovor i nema zakonskog osnova tražiti uplatu troška sastavljanja opomene na svoj žiroračun. Dakle, davatelj usluga može naplatiti samo troškove opomene koja je utvrđena općim uvjetima ili je temeljena na ugovoru između isporučitelja proizvoda ili usluga s potrošačem. Odvjetnici koji naplaćuju usluge koje prethodno nisu ugovorene varaju potrošače. Osim splitskog Vodovoda i kanalizacije, svoja potraživanja preko odvjetnika naplaćuje i HRT. Tom metodom počele su se koristiti i neke jedinice lokalne samouprave u naplati komunalija, što je potpuno nezakonito.

Dalmatinski potrošač

Udruga Dalmatinski potrošač, Split sljednica je podružnice Društva za zaštitu potrošača Hrvatske Potrošač Zagreb koja je osnovana u kolovozu 2001. godine. Na inicijativu središnjice Potrošača, osnovana su samostalna društva u Rijeci, Osijeku i Splitu koja su zajedno sa središnjicom osnovala Savez udruga za zaštitu potrošača Hrvatske Potrošač. Udruga je nepolitička, nestranačka i nevladina udruga građana, udruženih radi zaštite prava potrošača, te poticanja prilagodbe hrvatskoga zakonodavstva standardima zaštite potrošača u razvijenim demokracijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close