Namještajem od šibe do prihoda većeg za 30 posto

Autor: Biserka Ranogajec , 25. siječanj 2007. u 06:30

Tvrtka izvozi u Njemačku, Austriju, Švicarsku i Italiju gdje ostvaruje oko 40 posto ukupnog prihoda

U Kőlnu je prošlog tjedna održan najveći sajam namještaja IMM na kojem je među hrvatskim izlagačima čakovečka tvrtka Međimurjeplet iznenadila posjetioce atraktivnom ponudom sjedećih garnitura i košarica izrađenih od autohtone “hrvatske” sirovine – šibe. Na hrvatskom štandu, veličine oko 120 četvornih metara koji je postavljen u organizaciji Hrvatske gospodarske komore te Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, predstavili su se DI Sekulić iz Nove Gradiške, Lapibus iz Velike Gorice te dvije članice Drvnog klastera sjeverozapadne Hrvatske – BOR iz Novog Marofa i Međimurjeplet iz Čakovca.

Kupci
Na sajmu je inače izlagalo 1300 izlagača iz svijeta na potpuno preuređenom prostoru, a organizatori su ocjenili da je ovu izložbu u trajanju od 15. do 21. siječnja, posjetilo 115.000 ljudi od čega gotovo 80 tisuća poslovnih u prvih pet dana te 35 tisuće krajnjih potrošača u zadnja dva vikend dana. Siječanj je već tradicionalno, kaže Sandra Hižak, voditeljica Drvnog klastera SZ Hrvatske, za proizvođače, dizajnere te stručnjake za uređenje interijera u znaku sajma IMM Kőln, obzirom da se uz gotovo sve renomirane svjetske proizvođače namještaja, na sajmu predstavljaju najnoviji trendovi, noviteti te inovacije u branši. Dodaje kako su naročiti interes za proizvode tvrtke BOR pokazali, uz već gotovo tradicionalno zainteresirane njemačke i austrijske tvrtke, također potencijalni kupci iz Španjolske, Nizozemske, Belgije i Irske te Japana, Saudijske Arabije i Jordana. Naravno, posjetom i interesom stranih kupaca mogu se pohvaliti i u Međimurjepletu, za čije su se sjedeće gaerniture od šiba interesirali Norvežani, Turci, Grci, Španjolci… Međimurjeplet je dosada izvozio u Njemačku, Austriju, Švicarsku i Italiju gdje ostvaruje oko 40 posto ukupnog prihoda. U sastavu grupe Međimurjeplet d.d. koja ukupno zapošljava 243 djelatnika, nalaze se Pan d.o.o. Čakovec osnovan 2002. godine kojem je početna djelatnost bila primarna prerada drva u vlastitim pilanama te proizvodnja stolarije. Kupnjom DIP Turopolje u stečaju koncem 2003. godine proizvodnja se nastavlja u novim poslovnim prostorima. U Turopolju je pokrenuta pilanska i doradna proizvodnja te proizvodnja parketa. Uz društvo Pana d.o.o. Čakovec, grupa je osnovala još dva društva – Pan stolariju d.o.o. i Pan-inženjering d.o.o. Čakovec. Osim toga bave se i otpremništvom te imaju vlastite maloprodajne poslovne jedinice u Čakovcu, Varaždinu, Zagrebu i Splitu. Međimurjeplet je međutim oduvijek bilo poznato po proizvodnji namještaja od prirodnih materijala kao što su vrbove šibe kojim su se kasnije pridružili ratan, bambus i vodeni zumbul. Dio ovog prodajnog asortimana namještaja te ostalih pletečih artikala, košara primjerice, proizvodi se u vlastitim pogonima u Donjem Vidovcu kao ručna radinost, dok je dio asortimana uvozna roba.

Stolci
Alojzije Sobočanec, predsjednik Uprave Međimurjepleta, poduzeća osnovanog 1965. godine, gotovo radi u njemu od osnutka, 1966. godine. Kaže da će nakon sajma u Kőlnu i sajmova u Hannoveru i Műnhenu na kojima su nastupali u siječnju, ove godine ukupan prihod porasti u odnosu na 2006. oko 30 posto i iznosit će 100 milijuna kuna. Tvrdi da će se sasvim sigurno ove godine povećati proizvodnja i prodaja namještaja najmanje 15 posto. Sada se godišnje proizvede oko 10 tisuća komada stolaca, košara i ostalih artikala od šiba. U toj proizvodnju surađuju sa oko tisuću kooperanata pletača na terenu, a najviše ih je u okolici Županje i Hrvatske Kostajnice. Osim toga uvoze poluproizvode od ratana, bambusa i zumbula iz Malezije, Indonezije i Kine koji se potom u Donjem Vidovcu dovršavaju za prodaju. No, najveći rast proizvodnje planira se ove godine u DI Turopolje i to u proizvodnji parketa. Samo u posljednje 3 godine tamo je investirano 30 mil. kuna.

Marijan Kavran (HGK): Njemačko tržište najzanimljivije

Hrvatski proizvođači sudjelovali su u siječnju na tri specijalizirana sajma u Njemačkoj, na jednom u Francuskoj i jednom u Velikoj Britaniji, rekao je Marijan Kavran iz Udruženja drvno-prerađivačke industrije pri HGK. Njemačka je oduvijek predstavljala veliki izazov za drvnu branšu, kaže Kavran, iz razloga što to tržište ima veliki kupovni potencijal, a uz tako dobru kvalitetu proizvoda može se postići i vrlo dobra cijena. Također, na tom tržištu postoji i mogućnost uspostave suradnje s lokalnim proizvođačima budući da je njihova drvna industrija jedna od najrazvijenijih u svijetu. Kavran dalje tumači kako se traži i kooperacija iako se u proteklih 15 godina većina njemačkih tvrtki okrenula tranzicijskom tržištu zemalja istočne Europe i tamo započela proizvodnju uz redovito velika ulaganja. Sajmovi su inače prilika za komparaciju s konkurencijom, a vodeće priredbe pružaju mogućnost uvida u glavne trendove te se smatra kako će njemačko tržište i dalje ostati jedno od najznačajnijih za hrvatsku drvnu industriju. Unutar Udruženja provodi se redovito anketa među članicama jer izbor sajmova kao i pripreme za izlaganje podrazumijevaju vrlo temeljit pristup.

Komentirajte prvi

New Report

Close