‘Nakon velikog posla, u Gruziji otvaramo vlastitu tvrtku’

Autor: Andreja Šantek,VLM , 01. veljača 2012. u 18:15

Kao svoje prednosti izdvajaju povoljniju cijenu od konkurencije, a raspolažu i sa svim EU certifikatima tako da kvaliteta njihovih proizvoda nije upitna

Samoborska tvrtka Klimaoprema krajem prošle godine prvi je puta izlagala na najvećem svjetskom sajmu farmaceutske i medicinske tehnogolije Medica u Düsseldorfu gdje su se predstavili sa svojim programom ‘Cleanroom Technology’ odnosno opremom za čiste prostore. Koliko je važno sudjelovati dovoljno govori i činjenica da postoji lista čekanja na kojoj je samoborska tvrtka bila dvije godine. “Na sajmu smo imali desetak konkretnih upita za projekte i to investitora iz Azije i arapskih zemalja. Naša je prednost što smo cjenovno povoljniji od konkurencije, a raspolažemo sa EU certifikatima tako da naša kvaliteta nije upitna”, kaže Helena Hrastnik, voditeljica marketinga u Klimaopremi.

‘Ključ u ruke’
Klimaoprema je podijeljena na dva proizvodna segmenta, jedan dio koji proizvodi opremu za ventilacijske i klimatizacijske sustave i drugi dio, Cleanroom Technology, koji proizvodi opremu za čiste – sterilne prostore poput operacijskih dvorana, opremu za farmaceutsku industriju, elektronsku industriju, prehrambenu industriju i druge. Iako je drugi dio tvrtke nastao još 80-tih godina, zahvaljući naglom rastu s obzirom na veliki porast investicija u zdravstvene sustave i privatne klinike, danas predstavlja poseban brend unutar kompanije.“Klimaoprema Cleanroom Technology danas je vodeći proizvođač opreme za čiste prostore. Nudimo kompletan inženjering po sistemu ‘ključ u ruke’ koji obuhvaća projektiranje, konstruiranje, proizvodnju, montažu, validacije, servis čistih prostora”, kaže H. Hrastnik. Dodaje kako je njihovo znanje rezultat vlastitog istraživanja i razvoja, a njihove aplikacije potvrđene su u praksi i zadovoljavaju najstrože propise koji se odnose na farmaceutsku, kemijsku i prehrambenu industriju.

Posao u Gruziji
Tvrtka danas zapošljava preko 150 radnika, od kojih je 20% visokosrtučni kadar odnosno inženjeri koji rade na projektiranju i razvoju novih proizvoda. Do sada su proizveli i ugradili 90-tak operacijskih dvorana najvišeg svjetskog standarda u Hrvatskoj i zemljama regije, među ostalim, 36 dvorana u KBC-u Zagreb, šest dvorana u KBC-u Split, osam dvorana u Moskvi.“Prosječan rast prihoda u zadnjih 10 godina je 30%. Investicije u izgradnju su 3,5 milijuna eura, a u nove tehnologije i opremu do sada je uloženo preko 2 milijuna eura. Plan ulaganja u nove tehnologije za 2012. Godinu je preko milion eura”, kaže H. Hrastnik. U 2008. i 2009. godini promet im je iznosio 89 milijuna kuna, dok je u 2010. bio manji za oko 4%. Za sada od izvoza ostvaruju preko 25% ukupnog prihoda, no plan je da do 2014. godine taj udjel dosegne preko 50%. “Strategija izvoza je ulaganje u promociju i izlaganje na najvažnijim svjetskim sajmovima kao što je Medica te oglašavanje u stranim stručnim časopisima”, kaže H. Hrastnik. Velika pažnja posvećuje se edukaciji te redovito posjećuju Prag gdje se održavaju stručna usavršavanja. Tamo je prvi puta napravljen i kontakt sa gruzijskim investitorima koji je rezultirao velikim poslom izgradnje bolnice i tvornice antibiotika. “Trenutno učimo ruski jezik jer planiramo otvoriti tvrtku u Gruziji budući da je to tržište na kojem se možemo širiti”, kaže H. Hrastnik dodajući kako planiraju i vlastitu distribuciju u Indiji.

Novitet

Posebne antibakterijske plohe
Na sajmu u Düsseldorfu Klimaoprema je predstavila proizvodni program operacijskih dvorana, čistih prostora, laminar flow uređaja te inox namještaja za čiste prostore. “Simulirali smo operacijsku dvoranu koja je privukla velik broj posjetitelja koji su ‘uživo’ dobili sliku i dojam operacijskih dvorana”, kaže H. Hrastnik. Predstavljeni su i antibakterijski paneli – zidovi, prozori, vrata, podovi, operacijski ‘laminar flow’ strop, odsisne rešetke te automatika kojom se na ‘touch screen’ ekranu reguliraju svi parametri u dvorani: temperatura, vlaga, rasvjeta, gibanje operacijskog stola i drugo. Posebnost njihovih antibakterijskih panela je, kaže, u nanotehnologiji iona srebra koji se nalaze u strukturi boje i imaju trajno antibakterijsko djelovanja. “Zadovoljni smo nastupom na sajmu i nizom kontakata koje već obrađujemo, a usput smo provjerili našu poziciju na tržištu. Imamo stručne djelatnike što je osnova izlaska na svjetsko tržište; naši proizvodi su izrađeni u skladu sa strogim GMP pravilnicima i normama koje se koriste u farmaceutskoj industriji pa nemamo prepreka za osvajanje europskog i svjetskog tržišta”, kaže H. Hrastnik. Dodaje kako je izlaganje na sajmu Medica njihov prvi ozbiljni korak u tom smjeru, a u budućnosti očekuju i konkretniju potporu nadležnih institucija za sajamske projekte.

Komentirajte prvi

New Report

Close