Najveća prednost nam je fleksibilnost i brzina reakcije

Autor: Poslovni dnevnik , 21. srpanj 2013. u 21:59
Igor Jakovljević

Regionalni menadžer DPD-a za Hrvatsku i Sloveniju.

Koliko se hrvatsko tržište kurirskih usluga i dostave promijenilo u zadnjih 10-ak godina? 
Tržište kurirskih usluga se znatno mijenja iz godine u godinu, a kako je to bilo prije 10 godina je kao da danas još uvijek slušate glazbu s kazeta na svom radio kazetofonu. Naime, prije 10-tak godina "C" segment u poslovanju kurirskih kompanija je bio doista zanemariv i time se nitko nije bavio. Danas je poslovanje B2C segmenta najbrže rastući dio kurirskog poslovanja, te ako želite biti uspješni morate razvijati usluge koje su namijenjene upravo tim kupcima. Velika sredstva se danas ulažu u automatizaciju procesa preuzimanja podataka od pošiljatelja radi brže i efikasnijeg transfera podataka u sisteme kurirskih operatora. Zatim, neophodno moramo razvijati razne interaktivne kanale komunikacije s primateljima radi obavijesti o danu dostave, a u posljednje 2 godine radi se na tome da se rok dostave definira u nekom vremenskom okviru od 1 ili 2 sata predviđenog dana dostave. Dostupnost internetu, te pojava velikog broja on-line trgovina je nešto što je u potpunosti promijenilo poslovanje kurirskih kompanija. Korištenje smart mobilnih uređaja i "tablet PC-a" zahtjeva od nas da komunicirano s našim korisnicima koristeći nove kanale komunikacije. Zato smo u DPD-u razvili DPD mobilni website za provjeru statusa paketa i pretaživanje podataka o DPD-u s optimiziranim prikazom za mobilni telefon. Zbog gotovo svakodnevnih novih zahtjeva od kupaca, moramo biti u stanju brzo reagirati i prilagoditi našu uslugu. Upravo je fleksibilnost i brza reakcija na zahtjeve kupaca DPD-a u Hrvatskoj naša prednost u odnosu na konkurenciju.

Da li se Hrvatsko kurirsko tržište razlikuje od nekih drugih zemalja na kojima DPD djeluje? 
U suštini nema neke velike razlike u očekivanjima kupaca. Vrlo brzo naši ljudi prihvate ili zahtijevaju isti nivo usluge kao što to imaju kupci u drugim zemljama. Najveće je razlika u tome što je u tim zemljama tržište B2C segmenta veće i razvijenije nego kod nas. Zato se u Hrvatskoj može očekivati veliki rast, ali i velika ulaganja i promjene na tom području, u nekoliko sljedećih godina.

Kako ste vi zaduženi za Hrvatsku i Sloveniju, možete li ukratko usporediti ta dva tržišta po pitanju kurirskih usluga? 
U Sloveniji ima manje kurirskih kompanija nego u Hrvatskoj i mogu procijeniti da konkurencija ipak ne ide toliko nisko s cijenama koliko to rade neki naši konkurenti u Hrvatskoj. Ovaj "rat" cijena u Hrvatskoj na duge staze neće nikome u našoj branši donijeti ništa dobro i zato svi moramo raditi na tome da se takav trend zaustavi. Naravno da gospodarska kriza koja trese obje zemlje već 5 godina ima veliki utjecaj na snižavanje cijena, ali doista nema nikakve ekonomske računice da se danas u Hrvatskoj nudi dostava paketa od 50 kg iz Osijeka u Split za 15 kn ili manje. U Sloveniji je u posljednje dvije godine nekoliko logističkih kompanija propalo jer su se same dovele u izrazito lošu financijsku poziciju upravo zbog niskih cijena koje su nudile. Po takvim cijenama ne možete kupcu ponuditi očekivanu kvalitetu usluge, a ako niste u stanju razvijati nove usluge i ulagati u kvalitetu, osuđeni ste na stagnaciju, a zatim i propadanje. Zato je u Sloveniji prije dvije godine počeo proces okrupnjavanja, što se odrazilo i na zaustavljanje trenda pada cijena. Očekujem da će takav scenarij dogoditi u Hrvatskoj u vrlo kratkom periodu. 

Koliko je ulazak Hrvatske u EU utjecao na poslovanje DPD-a te kakve su procjene za naredno razdoblje? 
DPD se u posljednje dvije godine pripremao za ulazak Hrvatske u EU. Otvaranje tržišta, slobodan bescarinski režim transporta, za nas u DPD-u znači ogroman skok u podizanju kvalitete usluge što znači da smo u mogućnosti ponuditi znatno brža tranzitna vremena za međunarodne pakete, jednostavno korištenje usluge prilagođeno svim potrebama kupaca po izuzetno konkurentnim cijenama. U zemljama EU, DPD je najveći pružatelj kurirskih usluga na području paketne dostave i zato očekujem da će DPD u Hrvatskoj uskoro zauzeti poziciju na tržištu adekvatnu svojoj snazi i kvaliteti kao u ostalih 27 zemlja članica EU. Ono što razlikuje DPD od ostalih konkurenta je to što je smo dio najveće i najefikasnije cestovne mreže u Europi. Radni dan u DPD mreži započinje istovremeno u 800 distribucijskih skladišta u 40 zemalja Europe. Više od 2,5 milijuna paketa otpremljeno je preko noći iz otpremnih depoa putem naše centrale ili izravno u skladišta primatelja, a 18.000 dostavnih vozila distribuira pakete lokalnim primateljima diljem europskih regija. Ulazak Hrvatske u EU omogućio je DPD-u u Hrvatskoj i Sloveniji da može vršiti dostavu paketa između korisnika u te dvije zemlje u roku od 24 sata, što prije zbog carinskih formalnosti nije bilo moguće. Sada je to standard i mogu sa zadovoljstvom konstatirati da nakon 15 radnih dana ostvarujemo izvrsne dostavne rezultate, a po broju paketa koji je iz dana sve veći zaključujem da su kupci u obje zemlje prepoznali DPD kao najbolju kurirsku kompaniju za dostavu paketa između Hrvatske i Slovenije. Naravno da nikako nećemo zapostaviti daljnji razvoj distributivne mreže u Hrvatskoj. Zbog svega navedenog očekuje nas kontiniuran rast iz godine u godinu u dvoznamenkastim iznosima.

Koje su dosad kurirske usluge u Hrvatskoj bile najtraženije i koji sektori su najčešći korisnici? 
Kupci u Hrvatskoj očekuju da je standard usluge takav da je dostava paketa sljedeći radni dan, po mogućnosti u prijepodnevnim satima. Porastom B2C segmenta, povećana je potražnja za uslugom naplate otkupne vrijednosti sadržaja paketa (C.O.D. = Cash On delivery) i DPD to nudi u svojoj standardnoj ponudi. U zadnje vrijeme susrećemo se sve češće sa zahtjevima noćne dostave po maloprodajnim mrežama naših kupaca. To je nešto što je u povojima, ali čim jedna stranka krene s takvom uslugom, vrlo brzo će to željeti napraviti i konkurencija.

Komentirajte prvi

New Report

Close