Najbolji gosti dolaze u svibnju, rujnu i listopadu

Autor: Marija Crnjak , 30. srpanj 2014. u 10:35
Traži se drukčiji sadržaj/Grgo Jelavić/PIXSELL

Privući moramo ili luksuzne goste, ili one kojima su od plaže i sunca važniji popratni sadržaji.

Iako se Hrvatska promivira kao turistička destinacija doživljaja, lokalnih vrijednosti, individualnog pristupa gostu uz dašak luksuza, hrvatski turizam i dalje prodaje "sve za svakog", često tražeći previše novca za uslugu koju pruža.

U takvom masovnom turizmu, međutim, ne možemo se mjeriti s Turskom i Grčkom i tu ćemo bitku sigurno izgubiti. Usto, gubimo goste jer ne znamo probleme rješavati u hodu, već čekamo da nam zbog administriranja i visokih nameta gosti odu konkurentima. Na te probleme upozorili su turistički djelatnici, vlasnici uspješnih tvrtki i hotela, s kojima smo razgovarali u pokušaju da pronađemo turistički proizvod koji iskače iz prosjeka. Mnogi su nas odbili s porukom da se javimo na jesen, kad se smanji neizvjesnost, jer je riječ "o sezoni punoj izazova". Drugi kažu da će biti jako sretni ako ponove prošlu godinu, nitko i ne sanja o rekordnoj 2008. Jullio Fernetich, vlasnik višekratno nagrađivanog butique hotela San Rocco, nije oduševljen dosadašnjim rezultatima, no ističe da od ljetne sezone i ne očekuje čuda."Naša usluga najbolje se valorizira izvan sezone, od travnja do lipnja, u rujnu i listopadu, kad nam dolaze gosti kojima nisu najvažniji plaža i animacija u hotelima.

To su najbolji gosti koji troše u destinaciji, obilaze vinarije, restorane, lokalne tržnice, male gradiće, a kod nas večeraju tek nekoliko puta. Hrvatska tu ima što ponuditi i to treba iskoristiti, takve goste trebamo privući i dovesti. Jako je opasan ovaj trend zatvaranja gostiju u ograđene resorte, a gradovi u večernjim satima zjape prazni", ističe Fernetich.Da luksuzniji, drukčiji proizvod privlači goste i veći prihod, potvrđuje  iskustvo Katarine Hauptfeld, vlasnice turističke gazele Katarina Line koja je ove godine značajno pojačala ponudu luksuznih kružnih putovanja po Jadranu. "Kako su lani naši partneri i gosti pokazali velik interes za takvu ponudu, ove godine u ponudi imamo šest brodova koji su odlično popunjeni, s tim da najveći interes gosti pokazuju za rujan i listopad. Iduće godine u taj ćemo program ubaciti još tri broda sa sadržajima koje gosti ne bi doživjeti u vlastitom aranžmanu. Takvi programi jako se dobro prodaju, a najbolji odaziv imamo na skandinavskom i britanskom tržištu. Gosti žele aktivni odmor i za to su spremni platiti, a mi ćemo zahvaljujući takvim proizvodima ostvariti bolji prihod", ističe Hauptfeld.

Inače, najskuplje sedmodnevno kružno putovanje na deluxe brodu Katarina Linea stoji 1200 eura po osobi i uključuje sve osim zrakoplova do Hrvatske. Na luksuz već godinama igraju hoteli grupacije Adriatic Luxury Hotels, koji od početka godine bilježe porast neto prihoda smještaja od jedan posto, uz napomenu da je do porasta došlo unatoč povećanju stope PDV-a u turizmu. Naime, porezna stopa za usluge smještaja od početka godine porasla je sa 10 na 13 posto."Najbolju popunjenost bilježi luksuzni segment naše ponude, odnosno najveća potražnja je za luksuznim apartmanima te vilama u sklopu ALH. Srpanjske rupe u hotelima ALH nema. Dapače, do današnjeg datuma bilježimo porast od dva posto neto prihoda smještaja u odnosu na srpanj prošle godine. Dosadašnji pokazatelji rezultat su kontinuirana ulaganja na različita tržišta zbog disperzije rizika", objašnjavaju u ALH. Kad je posrijedi srpanjska rupa koju ipak bilježi dobar dio Jadrana, ministar Lorencin najavljuje da će rezultate srpnja komentirati potkraj  sljedećega tjedna.

Sezona se zbog nižih cijena pomakla na rujan

Lošiji prodaji rezultati tijekom lipnja i u prvoj polovici srpnja ukazuju na očiglednu promjenu sezonalnosti te navika turista koji posjećuju Hrvatsku, ocijenili su u Unilineu temeljem rezultata poslovanja u posljednih nekoliko godina. Riječ je o trendu koji je u blažoj mjeri započeo prije dvije godine, dok u ovoj sezoni doživljava svoj vrhunac. Visoka sezona tako je donedavno podrazumijevala period od 01.07. do 01.09., međutim već nekoliko godina evidentan je kasniji početak visoke sezone te produljenje u rujan.

Takav trend raste iz godine u godinu i možemo konstatirati kako više nije riječ o slučajnosti, već jasnim promjenama navika i potreba korisnika turističkih usluga. Ove godine tome dodatno pridonose i nepovoljni vremenski uvjeti potpuno neuobičajeni za srpanj, no rujan bi mogao nadoknaditi dio srpanjskog minusa, kažu u agenciji. Tako će prema trenutnim pokazateljima, najavama i rezultatima i ove godine mjesec kolovoz i rujan biti udarni mjeseci domaćeg turizma. Uzrok takvim promjenama ponajprije treba tražiti u nižim cijenama u drugoj polovici ljetne sezone, te sve povoljnijim vremenskim uvjetima u istom periodu.

Najveći rast broja rezervacija tijekom kasnijeg perioda ljetne sezone bilježe tržišta Njemačke, Italije, Slovenije, Velike Britanije, zemalja Beneluksa te dalekih tržišta. Vladimira Ghiraldo iz Unilinea naglašava kako se ovakav rasplet turističkih kretanja naslućuje unatrag nekoliko sezona. 

„Iako se prve godine kada je ovaj trend zamijećen, pretpostavljalo da je riječ o izoliranom slučaju, kontinuitet unazad nekoliko godina jasno pokazuje kako je riječ o promjenama u sezonalnosti. Zanimljivo je kako taj trend ipak nije primjetan na svim tržištima. Tako smo početkom ljetne sezone imali pojačani broj dolazaka s tržišta Rusije te zemalja Skandinavije. U kasnijim mjesecima bilježimo najveći rast bookinga s tržišta Njemačke i Italije. Primjerice, samo tijekom kolovoza i rujna očekujemo porast dolazaka Talijana od čak 16 posto. Znajući kako je spomenuto tržište prijašnjih godina proživljavalo stagnaciju u emitivnom poslovanju, ovaj rezultat nas posebno raduje“, kaže Ghiraldo.

Komentari (10)
Pogledajte sve

prazni-banski-dvori

od-cega-se-ovo-ljeto-odmaraju-ministri-u-milanovicevoj-vladi ?

No, jesu li zaslužili odmor?

HRVATSKA je jedina zemlja od novih članica Europske unije koja će u 2014. imati pad BDP-a,
već šestu godinu smo u recesiji,
a za to vrijeme izgubili smo gotovo 13 posto svog BDP-a.
Nezaposlenost se kreće na razini od oko 17 posto,
a među mladima doseže gotovo 50 posto.

http://www.index.hr/vijesti/clanak/prazni-banski-dvori–od-cega-se-ovo-ljeto-odmaraju-ministri-u-milanovicevoj-vladi/762681.aspx

Prihod od turizma ne može vječno rasti po nekoj stopi onedogled kako se to prikazuje u HRV. Jednostavno postoji granica koja se u najboljem slučaju može održavati. Perspektiva u turizmu je primarno u privatnom smještaju, hoteli su već sada barem 20% preskupi prema konkurenciji.

turistička sezona nije nadmašila prethodnu i sada imamo ozbiljan problem:
nema para u proračunu!

jer su hohštapleri u vladi naravno računali na prihode – kojih nema!

pa je pokrenuta potraga za krivcem, skretanje pažnje/spinovi i ostala sitna zabava za puk.

minusima u turizmu. ‘Ne sjećam se kada smo imali tako loše rezultate.
A ministrovo tumačenje da se to događa zadnjih 40 godina, to je debakl, to je sramotno’,
kaže nam Cappelli, koji i kao gradonačelnik Malog Lošinja svaki dan svjedoči tome da gostiju nema kao prethodnih godina i da oni koji su i došli manje troše.

u zadnjih pet do šest godina nije bilo tako loše.
Znam da će na kraju ministar Lorencin doći sa svojim podacima i demantirati me te reći da je na kraju sezona ipak bila u plusu.
No pad potrošnje ne može demantirati, a dokaz za to je i što je ministar Lalovac rekao da ima preko milijardu kuna manje prihoda od PDV-a’, pojašnjava Cappelli.

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/344850/Srpanjska-rupa-zadnjih-40-godina-To-je-debakl.html

New Report

Close