Na bečkom Am Hofu prva velika promocija hrvatskih vina

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 17. rujan 2017. u 22:00
Iz vinske omotnice hrvatski su vinari iskoristili tek 20% raspoloživog novca/Thinkstock

Nastup u Austriji dio je strategije HGK o osvajanju novih tržišta, a uskoro će na promociju i u Švicarski i Ameriku.

Hrvatska gospodarska komora ovog će tjedna, od 21. do 24. rujna, na jednom od najstarijih trgova u Beču, poznatom Am Hofu, na kojem se održavaju bečki sajmovi hrane i pića, predstaviti ponudu hrvatskih vina.

To je ujedno i nov način prodajno-promotivne izložbe hrvatskih vina na tržištu Austrije, a u  HGK namjeravaju ovakve akcije pod nazivom "Vina Croatia – Vina Mosaica" raditi i na drugim tržištima odakle turisti dolaze u Hrvatsku. Svoja vina i hranu promovirat će Badel 1862, Degrassi, Dvanajščak, Kozol, Feravino, Iločki podrumi, Kozlović, Krauthaker, Kutjevo, PP Orahovica, Zigante, Zlatan otok, PZ Vrbnik, Delikroat i Aura Delikatessen. 

Plaća Komora
Hrvatska gospodarska komora, preko svog Udruženja vinara, tako nastoji kroz promocije i prodaju pokušati doći do novih tržišta i novih kupaca, a kako kažu u HGK, akcije se financira iz sredstava HGK, a ne iz vinske omotnice – EU fonda preko kojeg je moguće raditi promocije, zasad samo na tržištima izvan EU.  HGK se inače profilirala kao jedan od najveći korisnika novca iz Nacionalnog program za vino koji je na snazi od 2014. godine, kada smo u prvoj godini imali na raspolaganju 11,9 milijuna eura kroz tri mjere, od koje je jedna i promocija vina na trećim tržištima. Dosad je HGK organizirao dvije promocije vina u Srbiji, jednu u New Yorku, a uskoro bi trebali imati i u Švicarskoj i ponovo u SAD-u.  

Kako neslužbeno doznajemo za ove dvije promocije HGK bi trebala povući oko tri milijuna kuna.   Hrvatski vinari se dosad po potrošnji novca iz  vinske omotnice nisu baš pokazali dobrima jer je prema podacima Agencije za plaćanje u poljoprivredi od kraja prošle godine, bilo iskorišteno tek nešto manje od 20 posto novca i bili smo na začelju u EU. "Austrija i Beč važni su za hrvatske vinare, kako zbog velikog broja Hrvata koji tamo žive, tako i velikog broj turista koji su kroz ljetovanje u Hrvatskoj upoznali naša vina", ističu u HGK.

Da je Austrija važna za izvoz vina pokazuju i podaci da je u prvih pet mjeseci ove godine, Austrija bila na drugom mjesto po izvozu vina, a na to je tržište izvezeno 713 tona vina u vrijednosti od oko 816.000 eura. U cijeloj prošloj godini u Austriju je izvoz bio samo 673 tona, vrijednih 892.955 eura. Podaci o trgovini vina Hrvatska sa svijetom i dalje nisu dobri unatoč najavi Ministarstva poljoprivrede da će pojačati kontrole kvalitete uvoznog vina. U prvih pet mjeseci ove godine uvoz vina iznosio je čak 11.035 tona u vrijednost od 10,64 milijuna eura, dok je izvoz bio na razini 2627 tona ili 5,69 milijuna eura. Minus u razmjeni iznosio je gotovo pet milijuna eura. 

Buknuo uvoz iz Makedonije
Zanimljivo je da je samo iz Makedonije u prvih pet mjeseci uvezeno nevjerojatnih 6605 tona vina vrijednog 4,43 milijuna eura iako je prošle godine Ministarstvo pojačalo kontrole uvoza vina iz ove zemlje. Količinski je to za 4000 tona više nego što je ukupan hrvatski izvoz vina. 

Komentirajte prvi

New Report

Close