Motušić: Natječaj za Marinu Zadar je protuzakonit

Roberto Motušić na čelu je Tankerkomerca/Žarko Bašić/PD/PIXSELL Roberto Motušić na čelu je Tankerkomerca/Žarko Bašić/PD/PIXSELL

Upravni sud u Splitu je tjedan dana prije otvaranja ponuda donio rješenje kojim je natječaj stavljen van snage.

Kako je krenulo, Vladin natječaj za davanje koncesije na pomorskom dobru za Marinu Zadar ispast će još jedna u nizu antireklama u privlačenju investicija.

Ako je suditi prema optužbama zadarskog Tankerkomerca, na čije čelo je nakon sudske potvrde predstečajne nagodbe proljetos zasjeo Roberto Motušić, bit će to još jedan natječaj s repovima. Njegov ishod vrlo vjerojatno će biti poništenje, uz razloge koji su nedavno rezultirali poništenjem koncesije i u slučaju i koncesije za luku u dubrovačkom Gružu. U oba slučaja koncesiji se ispriječio pravorijek Upravnog suda zbog neriješenih imovinsko-pravnih pitanja kakva su se ovih dana aktualizirala i kod ACI-ja.  

Nakon što je Vlada odluku o koncesiji za Marinu Zadar donijela sredinom srpnja, a 28. rujna istekao rok za slanje ponuda, početkom ovog tjedna u Ministarstvu pomorstva upriličeno je javno otvaranje ponuda. Na natječaj se javilo ukupno pet interesenata ili, bolje rečeno, četiri. Dio petorke je, naime, bio i Tankerkomerc koji je desetljećima u posjedu Marine Zadar i koji je umjesto tražene natječajne dokumentacije dostavio korespondenciju s Vladom, nadležnim ministarstvom i Državnim odvjetništvom te Rješenje Upravnog suda u Splitu. 'Prave' ponude su uputili opatijski ACI, Dogus grupa te konzorciji Marine Signum i tvrtke Olive Island te Belle Adria i Porto Jadera 1177.Motušić u priopćenju upozorava da je po upravnom sporu, koji je pokrenuo Tankerkomerc, Upravni sud u Splitu 30. rujna donio rješenje kojim je natječaj stavljen van snage, odnosno proglašen nezakonitim.

Tankerkomerc je, kaže, vlastitim sredstvima izgradio kompleks marine uz sve dozvole izdane od nadležnih tijela. Vrijednost uloženog u izgradnju i opremanje kompleksa procjenjuju na oko 40 milijuna eura.  Sve nekretnine unutar Marine Zadar plaćene su, kažu, u procesu privatizacije, a tvrtka je još sredinom 90-ih zahtjevom za konverziju Ugovora o korištenju pomorskog dobra u Ugovor o koncesiji nastojala regulirati s tim povezana imovinsko-pravna pitanja. Ministarstvo Siniše Hajdaša Dončića konverziju je odbilo nakon što je objavljen natječajni poziv i unatoč upozorenjima o nečistoj imovinsko-pravnoj situaciji. Već objavu natječaja stoga smatraju protuzakonitom i pravnim nasiljem.

Administrativna šutnja

Odbijenica 15 dana nakon objave natječaja

Tankerkomerc još od 1982. konzumira (vremenski neograničen) Ugovor o korištenju pomorskog dobra, a s promjenom regulative od nadležnog je ministarstva prometa 1996. tražio konverziju tog ugovora u Ugovor o koncesiji, tvrde u tvrtki. Dodaju da je šutnja administracije trajala punih 18 godina, do 25. srpnja 2014. tj. dva tjedna nakon Vladine odluke o raspisivanju natječaja za Marinu Zadar. Tankerkomerc se navodno u lipnju žalio resornom ministarstvu zbog šutnje administracije koja je pak nalog za pripremu odbijenice dobila dva-tri dana prije Vladine odluke.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!