MORH: Posao 3. maja i Wärtsile nije dio offseta

Autor: Saša Vejnović , 30. siječanj 2008. u 06:30

U Patriji tvrde da bez njihova angažmana do posla za riječku tvornicu brodskih motora ne bi ni došlo

Prema mojim informacijama, posao između riječke tvornice 3. maj – motori i dizalice i finske Wärtsile potpisan je prije potpisivanja ugovora za borbena oklopna vozila. Ako je doista tako, onda on ne može biti dio offseta”, izjavio je jučer Mate Raboteg, državni tajnik u Ministarstvu obrane, a podržao ga je i ministar obrane Branko Vukelić. Raboteg je dodao da ovaj posao, inače vrijedan 34 milijuna eura, može biti dio offseta jedino ako postoji tripartitni ugovor iz kojeg bi bilo jasno da je do posla došlo posredstvom finske Patrije, no dodao je da do sada nije dobio takve informacije. Pokušaj registracije ovog ugovora za proizvodnju 14 brodskih motora kao dijela offseta traje već 60 dana, odnosno upravo je danas 60. dan, što je i krajnji rok da se Povjerenstvo za offset očituje. Ako to ne učini, smatra se da je on dio offseta. Povjerenstvo se na dvije posljednje sjednice nije uspjelo usuglasiti uglavnom zbog toga što su predstavnici Ministarstva gospodarstva bili protiv toga, a većina ostalih smatrala je da je ipak riječ o offsetu. Iako bi u takvim situacijama trebalo pozvati potpisnike, povjerenstvo to još nije učinilo. U Patriji su začuđeni što se ovaj ugovor problematizira jer tvrde da bez njihova angažmana do posla za riječku tvornicu brodskih motora ne bi ni došlo. Istina je da je taj ugovor potpisan u lipnju, a ugovor za oklopnjake tek u listopadu, no u naputku o primjeni offseta ne precizira se kada offset ugovori moraju biti potpisani. Ipak, sam direktor riječke tvornice Željko Starčević potvrdio nam je prije desetak dana da je Patrija odigrala ključnu ulogu u sklapanju ovog ugovora te da do njega ne bi ni došlo da nije bilo posla s oklopnjacima. Štoviše, 3. maj – motori i dizalice s Wärtsilom je potpisao još dva ugovora: jedan u prosincu za proizvodnju još četiri motora vrijedan 14 milijuna eura, te prošlog tjedna također jedan za dodatna četiri motora za kinesko tržište. Starčević nam se jučer nije javljao na telefon, pa nismo mogli provjeriti što bi za njega značilo povlačenje Patrije iz ovog posla. Patrija se, naime, obvezala da će pomoći 3. maju u dobivanju povoljnih kredita za modernizaciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close