Monetizaciju autocesta ne može spriječiti ni referendum

Autor: Poslovni.hr , 23. ožujak 2013. u 10:58
Siniša Hajdaš Dončić (Photo: Patrik Macek/PIXSELL)

Bez monetizacije autocesta Hrvatska će teško zadržati stabilnost državnih financija, pa se čini sasvim izvjesno kako će hrvatska Vlada već ovog ljeta donijeti odluku o koncesioniranju ukupno 1.200 kilometara autocesta .

Bez monetizacije autocesta Hrvatska će teško zadržati stabilnost državnih financija, pa se čini sasvim izvjesno kako će hrvatska Vlada već ovog ljeta donijeti odluku o koncesioniranju ukupno 1.200 kilometara autocesta u državi od kojih je većina izgrađena u zadnjih desetak godina, te predstavlja najmoderniji i najvrijedniji segment hrvatske prometne infrastrukture, piše Novi list.

U razgovoru za list, objavljen u subotnjem prilogu »Pogled«, resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić govori o detaljima monetizacije, razlozima zbog kojih se taj posao čini neizbježnim, te procjenjuje kako eventualni referendum protiv prodaje autocesta ne može spriječiti realizaciju tog posla. Hajdaš Dončić je ujedno i prvi predstavnik Vlade, koji sasvim otvoreno i javno govori koliko su ozbiljne namjere prepuštanja autocesta na korištenje stranom investitoru. 

Smatra da je, s obzirom na sve teže financijsko stanje u državi – monetizacija neizbježna. 

"Nužna je. I zbog smanjivanja fiskalnog deficita, ali i zato što imamo čvrste i jasne uvjete monetizacije, koju su dobili od nas naši savjetnici Erste Group Bank, Deloitte Savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwälte. Osnovni cilj je smanjivanje državnog deficita, kao i to da autocestovna infrastruktura ostaje u vlasništvu RH, ali se daje na upravljanje na ograničen rok trajanja. Cilj nam je postići maksimalni profit, odnosno korist za Hrvatsku i nova ulaganja. Zauzvrat će investitori moći ostvarivati prihod od cestarine i uslužnih objekata. Važno je naglasiti da trošarina od 0,60 kuna po litri prodanog goriva, koja sada ide za Hrvatske autoceste, više ne bi bila prihod potencijalnog investitora. Taj prihod će biti usmjeren prema Hrvatskim željeznicama, Hrvatskim cestama i matici HAC-a", kaže Hajdaš Dončić, ističući kako model preraspodjele sredstava od trošarina još nije preciziran, jer se  čeka ishod monetizacije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close