‘Mlade treba još više upoznati s koristima članstva u EU’

Autor: Lucija Špiljak , 04. veljača 2019. u 22:00
Voditeljica Ureda Europarlamenta u Hrvatskoj Violeta Simeonova Staničić i čelnik Hrvatske zajednice županija Goran Pauk/Marko Lukunić/PIXSELL

U Hrvatskoj je u tijeku najintenzivnija faza kampanje ‘Ovaj put glasam’, a DIP provodi projekt ‘I moj glas je bitan’.

Uključenost mladih u izborne procese, povećanje participacije na izborima za EU parlament i svijest o političkoj odgovornosti bile su teme međunarodne konferencije "Što je Europska unija?" u sklopu projekta Croos Over, u organizaciji Hrvatske zajednice županija. Izbori za Europski parlament bit će  od 23. do 26. svibnja.

"Izlaznost mladih na izbore 2014. bila je samo 25%, a za predsjedničke duplo veća", istaknuo je Goran Pauk, predsjednik Hrvatske zajednice županija i šibensko-kninski župan. "Moramo raditi na razvijanju odnosa i veza s EU i informirati mlade o koristima članstva. Želimo i da naše županije budu konkurentne gospodarske regije", istaknuo je. Ivana Bursíková, voditeljica projekta Cross Over, nada se da će izlaznost ove godine biti barem 50%, za što je, kaže, potrebna edukacija.

"Treba nam entuzijazam mladih, što puno ovisi i o EU. Hrvatska je kao naš partner već počela sa zanimljivim projektima. Imamo demokraciju i vrijeme je da stvaramo demokrate", istaknula je Bursíková.Voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević napomenuo je da nedostaje izravne komunikacije s građanima i razgovora o fondovima EU. "Potrebni su nam ljudi, vizije i projekti. Mala izlaznost na izbore je problem. Novo financijsko razdoblje počinje 2021. i važno je kako ćemo to rasporediti.

Trećina novca išla je na kohezijsku politiku s ciljem bržeg razvitka manje razvijenih regija uz pomoć strukturnih fondova. Sljedećih 400 milijardi eura ide za poljoprivredu jer veliki dio Slavonije, Dalmacije i Istre koristi ta sredstva, kojima je potrebna modernizacija. Hoćemo li zadržati visoki standard koji EU uživa ovisi i o mladima", napomenuo je Baričević. Violeta Simeonova Staničić, voditeljica ureda Europskog parlamenta u RH kaže da traje najintenzivnija faza kampanje 'Ovaj put glasam' s poticanjem izlaska na EU izbore.

"Želimo potaknuti neglasače da izađu na birališta i mobilizirati tihu većinu proeuropskih birača. U kampanji sudjeluje 8500 hrvatskih građanki i građana", navela je. Državnog izborno povjerenstvo (DIP) provodi projekt I moj glas je bitan. Riječ je o edukaciji učenika završnih razreda srednjih škola kojom mlade žele upoznati s njihovim aktivnim i pasivnim biračkim pravom. "Odradili smo prvi dio projekta, a obići ćemo 17 škola u gradovima središtima županija", najavio je Slaven Hojski, član DIP-a.

Održan je i okrugli stol na kojem se raspravljalo o mladima kao inkubatorima ideja i društvenih promjena. Josip Miličević iz Mreže mladih Hrvatska smatra da su najveće prepreke za mlade strah i neizvjesnost. "Prva smo generacija nakon 2. svjetskog rata koja će živjeti lošije od svojih roditelja. Razlozi su nepovjerenje, nesigurnost i odlazak mladih. Što se tiče izlaska na izbore, dvije su skupine – mladi koji ne vide političare kao osobe koje predstavljaju njihove interese te društvo koje ne potiče mlade da sudjeluju u ostalim oblicima političkog života", rekao je Miličević. 

Politika ih demotivira

Građani žele stabilan posao i normalnu plaću
"Puno se radi na različitim poljima vezanim uz EU i mislim da su mladi danas informiraniji i više zainteresirani. Ono što bi ih moglo demotivirati je situacija u Hrvatskoj i politička kriza; ako ne mogu utjecati na nešto u svojoj zajednici, kako mogu u jednoj većoj", istaknula je Petra Pekica iz Agencije za mobilnost i programe EU. Građani žele stabilan posao i normalnu plaću, a ne nezaposlenost i niski životni standard, napomenula je Ivana Radanović iz Mreže udruge Zagor, poručujući da treba razmisliti i o kanaliziranju dobivenih informacija.

Komentirajte prvi

New Report

Close