MiG-ovi će na remont u Ukrajinu, a ne smiju prijeći granicu NATO-a?

Autor: Poslovni.hr , 02. studeni 2012. u 09:20
Ilustracija (PXL)

Problem je što se uz remont naših predlaže i kupnja osam remontiranih MiG-ova koji nisu modernizirani prema NATO-ovom standardu.

Ukoliko se utvrdi da su tvrdnje iz vojnih krugova točne, Hrvatsku bi mogla zapljusnuti nova afera koja bi za posljedicu mogla imati i ugrožavanje naše spremnosti i ugovorenih odnosa s NATO-om, piše Večernji list.

Upućeni kažu da će se to dogoditi ukoliko državni vrh odluči prihvatiti nalaze posebnog Povjerenstva MORH-a za borbene zrakoplove koji, navodno, predlažu remont MiG-ova 21 u Ukrajini.
Problem je što se uz remont naših predlaže još i kupnja osam već remontiranih MiG-ova koji nisu modernizirani prema NATO-ovom standardu. Znači da ne mogu obavljati dužnosti koje je RH prijavila savezu, odnosno air policinga, zračnog nadzora hrvatskog neba.Drugi je problem što sedam hrvatskih MiG-ova, koji bi trebali krenuti na remont u ukrajinski zavod u Odesi, a koji posjeduju NATO-ovu opremu ne smiju prijeći granicu NATO-a s navedenom opremom, navodi Večernji list.

To bi bio sigurnosni rizik jer ta oprema identificira naše borbene lovce na NATO-ovim radarima kao prijateljske i stoga ne smije ići na remont u zemlju koja nije članica NATO-a ili nema potrebne sigurnosne certifikate.

U vojnim krugovima ističu kako je odluka o borbenoj eskadrili donesena, a vrhdržave odlučio se za još jedan remont MiGova-21. Zasad nije odlučeno gdje će se obaviti posao vrijedan dvadesetak milijuna eura, iako se tvrdi da vojno povjerenstvo predlaže da to ne bude ni rumunjski Aerostar ni Izrael, piše Večernji list.

Komentirajte prvi

New Report

Close