Metro zabilježio pad profita i najavio širenje na Istok

Autor: Miho Dobrašin , 23. ožujak 2006. u 06:30

Njemački Metro AG, treći po veličini maloprodajni lanac u svijetu, zabilježio je prošle godine 34-postotni pad profita uzrokovan smanjenom prodajom u svojim Real hipermarketima u Njemačkoj. Uprava kompanije najavila je za ovu godinu ponovni uzlet profita i prodaje zahvaljujući otvaranju novih prodajnih mjesta u Rusiji te širenjem poslovanja u istočnu Europu i Aziju. Premda je u posljednjem kvartalu prošle godine Metro ostvario prihode u iznosu 16,74 milijarde eura, dok je u istom lanjskom razdoblju zarada iznosila 16,11 milijardi, prošlogodišnji ukupni profiti dosegnuli su tek 501 milijun eura. Tako je neto dobit kompanije vraćena na razinu od prije nekoliko godina, što svakako nije zadovoljavajuće za investitore. Vrijednost dionica Metroa jučer je na frankfurtskoj burzi pala za 1,9 posto, što je ipak bolje od rezultata nekih europskih konkurenata, poput nizozemskog Stop & Shopa, čija je vrijednost umanjena za čak 16 posto. To je samo potvrda stanja na zapadnoeuropskim tržištima koja su prilično zasićena trgovačkim lancima i gdje kompanije nemaju više prostora za rast. U tom pravcu je i uprava Metroa odlučila proširiti poslovanje na istočnoeuropska tržišta, na kojima tvrtka i ostvaruje najveće profite. Tako je prošle godine njemački trgovački lanac na inozemnim tržištima, u prvom redu u istočnoj Europi, udvostručio prodaju, dok je na lokalnom tržištu u Njemačkoj potražnja za Metroovim proizvodima u Real hipermarketima pala za 8 posto. Metro se, naime, u posljednje vrijeme suočava sa snažnom konkurencijom lokalnog Lidla i Aldia čije su usluge i proizvodi sve raznovrsniji što, dakako, privlači sve veći broj tamošnjih kupaca. Uprava Metroa je zaposlenicima produžila radno vrijeme ne bi li na taj način smanjila troškove poslovanja, no takva mjera nije održiva na duže vrijeme.
Drugi veliki problem s kojim se suočavaju njemački trgovački lanci je i povećanje poreza što smanjuje kupovnu moć građana. Za iduću godinu njemačka vlada planira uvećati stopu poreza na dodanu vrijednost (PDV) sa 16 na 19 posto.
Hans-Joachim Koerber, predsjednik uprave Metroa, najavio je otvaranje lanaca u Rusiji i Ukrajini kako bi tvrtka bila što manje ovisna o Njemačkoj. Osim utrostručenja trgovačkih lanaca u Rusiji, čelnici kompanije planiraju proširiti poslovanje u Pakistan i druge azijske zemlje.

Komentirajte prvi

New Report

Close