Meksikanci će biti zaduženi hrvatskom turizmu donijeti čar luksuza

Autor: Marija Crnjak , 08. svibanj 2013. u 22:00
Ivan Todorić (Agrokor), Marinko Benić (Karisma Hotels Adriatic) i Neil Evans (TUI Travel) u srijedu su u Dubrovniku potpisali ugovor

Meksička tvrtka za hotelski menadžment u portfelju ima niz luksuznih hotelskih brendova u Meksiku, na Jamajci i Floridi.

Koncern Agrokor, svjetski turistički div TUI Travel i meksička kompanija Karisma Resort International zajedno će graditi hotele u Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori, a prvi cilj njihove tvrtke Karisma Hotels Adriatic bivši je vojni kompleks Kupari. Zanimaju ih i Hoteli Koločep, a možda i Hoteli Maestral, koji bi uskoro trebali u privatizaciju. Interes za Kupare potvrdio je Neil Evans, direktor TUI Travela, prilikom potpisivanja ugovora o strateškom partnerstvu u srijedu u dubrovačkoj Palači Sponza.

 

250milijuna

eura procjena je projekta Kupari

Uz Evansa, potpis na ugovor stavili su i Ivan Todorić, predsjednik Nadzornog odbora Agrokora i glavni operativac Ivice Todorića u ovom projektu, te Marinko Benić, direktor Karisma Hotels Adriatica, tvrtke koju su zajedno osnovali Agrokor i Karisma Resort International u kolovozu prošle godine. Meksička tvrtka za hotelski menadžment koja u portfelju ima niz luksuznih hotelskih brendova u Meksiku, na Jamajci i Floridi najviše surađuje upravo s TUI-jem. Agrokor se pak s TUI-jem povezao u ožujku prošle godine, preuzevši 25 posto udjela u dubrovačkoj agenciji Gulliver Travel, u kojoj je TUI imao preostalih 75 posto. Povezivanjem s Meksikancima u međuvremenu su Todorići zatvorili krug strateške suradnje, a osim novih hotela i resorta, trojac planira dovesti i goste s dalekih tržišta, prije svega Amerike, otvoriti nove letove, uvesti diversificiran turistički proizvod otvaranjem kapaciteta namijenjenih pojedinim segmentima gostiju, parovima, obiteljima… Planovi se odnose na preuzimanje hotelskih kapaciteta, bilo kupnjom ili gradnjom novih, putem hotelskoga menadžmenta ili zakupa. Cilj im je upravljati s više od tri tisuće smještajnih jedinica.

Sudeći prema najavama, barem kad je posrijedi Hrvatska, fokus će biti na krajnjem jugu, odnosno dubrovačkom primorju. Čini se da se ne kane petljati u poslove Adrisa (Maistra) i Zagrebačke banke (Istraturist) u Istri. "Naši gosti u prosjeku na odmoru ostaju od 10 do 15 dana te nam sezona traje šest mjeseci. Mislim da je Dubrovnik idealno mjesto da produljimo sezonu. Povezivanjem istaknutih globalnih turističkih kompanija s Agrokorom stvaraju se nove vrijednosti u hrvatskom turizmu, otvaraju nova tržišta i formira jedinstvena hotelska kolekcija s prepoznatljivim brendovima koji još nemaju konkurenciju u regiji", objasnio je Neil Evans, istaknuvši potencijal Hrvatske kao značajne turističke destinacije. Potpisivanje partnerstva pokazuje konačnu odluku TUI-ja da investira u kapacitete u Hrvatskoj, što je godinama bilo na čekanju. Ivan Todorić ističe da je TUI Hrvatsku izdvojio kao stratešku destinaciju. Otkrio je da su na strateškom povezivanju intenzivno radili dvije godine. "Znanja i iskustva naših globalnih strateških partnera, kao i Agrokorovo poznavanje regionalnog tržišta, iskoristit ćemo za kvalitetnu podršku našim partnerima i time stvoriti nov i inovativan turistički portfelj prepoznatljiv u regiji i svijetu", naglasio je Todorić.Kad su posrijedi Kupari, koje država planira dati u koncesiju s pravom građenja na 99 godina, Neil Evans kaže da je to izuzetno velik projekt, a odluče li tamo investirati, planiraju u početku sagraditi dva hotela.

Procjenjuje se da bi projekt Kupari trebao biti težak oko 250 milijuna eura. Novi igrač na dubrovačkom području očito će biti glavni konkurent turskom Rixosu, koji je već potvrdio interes za Kupare. Pitanje je hoće li Rixos, kojega je svojedobno javno podržao bivši prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, u novim okolnostima biti dovoljno jak oponent Agrokorovoj ekipi. Osim Kupara, Karisma Hotels Adriatic pokazao je interes za preuzimanje Hotela Koločep, no prije desetak dana iznenada su odustali od pristupanja javnom nadmetanju. Kako nam je tada kratko odgovorio direktor Marinko Benić, osnovni razlog odustajanja bio je da "nisu stvoreni svi preduvjeti za sve strane uključene u ovaj kompleksan proces". Potpisivanje ugovora koji se u turističkoj branši naziva povijesnim popratio je i ministar turizma Darko Lorencin, koji je ujedno najavio raspisivanje natječaja za Kupare za dva mjeseca, nakon lokalnih izbora. "Ovo je strateški događaj i svakako potez koji daje velik vjetar u leđa strategiji Republike Hrvatske. Dolaze novi brendovi, novi proizvod, novi segment. Ključna riječ u svemu tome je diversifikacija proizvoda, što nam je i te kako potrebno", kazao je Lorencin. 

Respektabilni partneri

Meksikanci donose čar luksuza

TUI Travel posluje u 180 zemalja svijeta sa 30 milijuna gostiju godišnje i pozicijom na više od 30 svjetskih tržišta. Ima hotele u osam mediteranskih zemalja, a strategija su mu takozvani diferencirani hoteli (za samce, obiteljski…). Sjedište kompanije je u Velikoj Britaniji, ima više od 54 tisuće djelatnika i upravlja paneuropskom aviokompanijom sa 141 zrakoplovom. U prošloj financijskoj godini (koja je završila 30. rujna 2012.) TUI Travel ostvario je prihode u visini 14,5 milijardi funti i operativnu dobit od 490 milijuna funti. Meksikanci će biti zaduženi hrvatskom turizmu donijeti čar luksuza. Njihovih 12 hotela i resorta na meksičkoj Rivijeri Maja te Jamajci odlikuju naselja s privatnim bazenima, plažama i privatnim batlerima te kuhari s Michelinovim zvjezdicama. Za provedbu cilja širenja u Europi Karisma je odabrala Hrvatsku.

Komentari (4)
Pogledajte sve

tipično “ispipavanje terena”, karakteristično za zemlje u kojima vladaju lupeški marksisti, a ne tržišna ekonomija.

cijena koju su oni spremni platiti trebala bi biti njihova najstrože čuvana tajna, bazirana na kalkulacijama proizišlim iz njihovog hvaljenog know-howa i iskustva.

oni bi morali imati ideju dokle mogu ići da bi im projekt bio isplativ, i onda odlučiti hoće li na natječaj ići s najvećom mogućom cijenom ili će taktizirati.

tek na otvaranju natječajnih ponuda znale bi se karte, jer sam natječaj jest neka vrsta pokera. no ako linić i ekipa nekom pokažu karte drugog igrača onda je to teško varanja. ovdje je druga vrsta varanja – recimo ocijene da rixos ne može platiti više od 200 milijuna, nagovore linića da stavi minimalnu početnu cijenu 250 milijuna, onda je oni plate, no budući da znaju da je projekt neisplativ, onda idu masivne prenamjene i izmjene prostornih planova sve dok projekt ne postane isplativ namještenom ponuđaču.

stoga je puštanje budžetske cijene u javnost umjesto brižljivo skrivanje iste već u startu krajnje sumnjiva rabota. todorić očito računa na prljavi dosluh s političarima i s obzirom na naš pravosudni sustav, niti ne pokušava se graditi poštenim. zašto bi se brinuo? da pravosuđe imalo funkcionira, linić bi već bio iza rešetaka zbog one svinjarije s hanfom i agrokorovom obvezom objave javne ponude dionica.

Besmislena ideja…

možda misle na meksikanke .

Cari Mexica kako ih vidi Manu Chao

Welcome to Tijuana

Vaš link …

New Report

Close