Umjesto Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice koji je dosad izrađivao operativni plan marketinga turizma Hrvatske, to će za iduću godinu raditi Horwath HTL Miroslava Dragičevića i njegov španjolski partner THR. Izrada plana će stajati,prema ponudi koju je na sjednici u srijedu prihvatilo Turističko vijeće, 600-tinjak tisuća kuna, odnosno 79,6 tisuća eura.
Ministar turizma Veljko Ostojić, ujedno i predsjednik Hrvatske turističke zajednice odlučio je angažirati vanjske konzultante kako bi donio ‘svježu krv’ u način promocije Hrvatske na stranim tržištima u idućoj godini. No, iako je odluka o prihvaćanju ponude u srijedu donesena jednoglasno, neslužbeno se doznaje da dio struke koja sjedi u Turističkom vijeću nije zadovoljan angažmanom Horwatha. U sektoru se naime mogu čuti primjedbe da se troši novac na vanjske partnere u godini u kojoj je planirani prihod HTZ-a manji za 12 posto. Također, naši izvori upozoravaju da na tržištu postoje brojni drugi konzultanti koje HTZ nije ni kontaktirao. Ministar demantira da se radi o bilo kakvom pogodovanju, već tvrdi da se radi o nastavku suradnje koja je počela prije nekoliko godina. “Odabrali smo Horwath HTL jer su oni autori strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma od 2010-2014., i zato što želimo unijeti svježinu i inovacije u sustav. Smatram da iznos od 79,6 tisuća eura nije prevelik izdatak za to ako je ukupan proračun HTZ-a 250 milijuna kuna”, kaže Ostojić. Kako stoji u ponudi, operativni plan trebao bi biti dovršen do sredine srpnja. U njegovoj izradi sudjelovat će kroz radionice i članovi Turističkog vijeća, a taj će dokument biti podloga za donošenje Programa rada HTZ-a u 2013. godini, odnosno odluku kome će se dati poticaji za oglašavanje. Program rada HTZ-a će pak i dalje raditi Glavni ured, kojim još uvijek predsjeda Niko Bulić, u svojstvu vršitelja dužnosti. Iako Bulić nije imao primjedbe na angažman Horwatha, napomenuo je jučer da su posao ‘prošlih godina odrađivali profesionalci u HTZ-u”.
Kako ide buking
Uzdamo se u Nizozemce
Hrvatska je trenutno jedina zemlja Mediterana koja je zabilježila porast bukinga u Nizozemskoj za 12 posto. Interes Nizozemaca pada čak i za Tursku, Španjolsku, Francusku, Grčku Italiju. Prema podacima turoperatora, rast očekujemo s njemačkog, slovenskog i austrijskog tržišta. Hrvatska je nakon Bugarske druga na listi najpoželjnijih destinacija Britanaca. Zbog krize i bankrota nekih turoperatora, još je neizvjesno što će biti s talijanskim i ruskim tržištem, ali to treba uzeti s rezervom jer turoperatori nam dovode tek trećinu gostiju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu