Luković: Sad je najbolji trenutak za redefiniranje modela turizma

Autor: Marija Crnjak , 01. kolovoz 2011. u 11:05

Dok Ivan Jakovčić planira razvijati Istru u smjeru zdravog turizma, Veljko Ostojić šansu vidi u razvoju biciklističkog turizma

Iako Istra glasi za najrazvijeniju turističku regiju u Hrvatskoj, stagnacija u turističkom poslovanju, još uvijek visoka sezonalnost i vrlo niska profitabilnost sektora pokazuju da je potreban drukčiji model turističkog poslovanja, zaključak je poslovnog skupa Croatia Business Open Umag koji se pod nazivom “Razvoj turističkog proizvoda Istre: EU perspektiva i izazovi” održao u petak u Umagu u organizaciji Istarske županije i Zagrebačke banke.




Analiza konzultantske kuće Horwath Zagreb HTL pokazala je da istarski hoteli trenutno zarađuju oko 2,7 milijarde kuna godišnje, a iako je biznis udvostručen u zadnjih dvadesetak godina, godišnja zauzetost kapaciteta porasla je tek s 39 na 41 posto, što je daleko ispod donjeg praga profitabilnog poslovanja od 60 posto. Župan Istarski Ivan Jakovčić, koji je u petak s premijerkom Jadrankom Kosor potpisao ugovor o provedbi projekta Brijuni Rivijera, smatra da je taj projekt izmijeniti čitavu sliku Istre.

„Istra će do 2020. postati prva regija Mediterana. Planiramo razvijati model zdravog turizma, za što će biti potrebna ulaganja u okoliš, poljoprivredu, za što su potrebna velika privatna i strana ulaganja u postojeće i nove kapacitete”, kazao je župan Ivan Jakovčić koji se s poslovnog skupa uputio na Brijune kako bi.

Jakovčić smatra da Istri također treba još deset golf terena, a župan mnogo planova veže uz strukturne fondove EU iz kojih planira financirati stotinjak projekata, među ostalim izgradnju velikog kongresnog centra te turističku infrastrukturu.

Franjo Luković, predsjednik uprave Zagrebačke banke smatra da je sad najbolji trenutak za definiranje novog modela turističkog rasta, jer se Hrvatska nalazi pred novim parlamentarnim, političkim i investicijskim ciklusom zbog pristupanja EU. Luković napominje da nema poslovnog partnera iz inozemstva koji mu vidjevši Jadran nije kazao da Hrvatska ima sjajnu turističku perspektivu.

“Istodobno, baš u turizmu banka ima rubno profitabilne klijente koji nisu u stanju vraćati kredite, velike teškoće da mnoge zadržimo u sektoru. Premalo je profitnih projekata i imamo premalo individualnih klijenata iz turističkog sektora koji su kreditno sposobni,“ kaže Luković.

Veljko Ostojić, predsjednik uprave Riviera Poreč, i neslužbeno kandidat Kukuriku koalicije za budućeg ministra turizma smatra da treba privući goste s najbližih emitivnih tržišta na kojima ima još potencijala, a perspektivu vidi u razvoju biciklističkog turizma.

Nakon ulaska u EU ulagači će imati “bolji osjećaj” za Hrvatsku

U hrvatskom turizmu još ima posla na podizanju kvalitete i usklađivanju kvalitete usluga s cijenama, poručuje Paul Vandoren, šef Delegacije EU u Hrvatskoj. Vandoren smatra da će turizam u Hrvatskoj od pristupanja imati višestruku korist. Strani ulagači, istaknuo je Vandoren, imat će “bolji osjećaj” za ulaganja zbog uklanjanja barijera te suzbijanja korupcije.

Komentirajte prvi

New Report

Close