Ljuti prijevoznici prijete blokadom

Autor: Darko Bičak , 04. studeni 2018. u 21:59
Prijevoznici tvrde da nisu znali za ovaj pravilnik žarko bašić/pixsell

Ministarstvo bi kamionima zabranilo promet da ih vrati na autoceste.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u proceduru javnog savjetovanja uputilo prijedlog novog Pravilnika o ograničavanju uporabe javnih cesta za kamione teže od 7,5 tona. Kao povod za to se navodi činjenica da mnogi teretni prijevoznici izbjegavaju autoceste zbog cestarina i voze državnim cestama, a zbog čega se one dodatno oštećuju i traže pojačano održavanje.

'To je suludo'

S druge strane, cestovni prijevoznici smatraju ovaj prijedlog suludim te najavljuju prosvjede te blokade cesta i granica ako Ministarstvo ne uvaži njihove prijedloge. Tako Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kaže da ih je nadležno Ministarstvo prošlog tjedna pozvalo da u narednih 10-ak dana iznesu svoje mišljenje o ovoj ideji, ali da nije bilo govora o nekakvom pravilniku, a još manje o tome da se već pušta u proceduru.

“Ovo je suludo jer će prijevoznicima biti onemogućeno korištenje barem dva frekventna granična prijelaza – Mursko Središće i Trnovec. Što ćemo s poduzetnicima koji moraju tamo dobiti sirovinu ili isporučiti robu?”, pita se Kranjčec.

Stranci ne plaćaju ništa

Dodaje da bi prijevoznici bili spremni da se, uz racionalne izuzetke, teškim kamionima zabrani promet državnim cestama, ali pod uvjetom da se prilagode cijene cestarina na autocestama hrvatskim standardima, odnosno da budu za prijevoznike manje 30-ak posto. Dodatan problem Kranjčec vidi u stranim prijevoznicima. “Postala je praksa da strani prijevoznici ne žele voziti po Mađarskoj i plaćati cestarine nego idu po Podravskoj magistrali. Tako je cijena cestarine za tegljač za relaciju u Mađarskoj od Murskog Središća do Donjeg Miholjca oko 150 eura, kroz našu zemlju ih ne košta ništa. Hrvatski prijevoznici pri samoj registraciji kamiona plaćaju naknadu za održavanje hrvatskih cesta te bi stoga trebali imati i pravo voziti po njima, dok stranci ne plaćaju ništa. Ovo je kompleksan problem, ali vjerojatno zato i postoji ministarstvo da se bavi rješavanjem problema”, zaključuje. v

Komentirajte prvi

New Report

Close