Linić: Croatia Airlines više neće živjeti na teret poreznih obveznika

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. svibanj 2013. u 16:23
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Ministar financija Slavko Linić poručio je danas da Croatia Airlines više neće živjeti na teret poreznih obveznika jer Vlada neće dopustiti trošenje sredstava iz državnog proračuna na “one koji nemaju pravo biti na državnom proračunu”, a korisnike proračuna upozorio je da više neće biti podizanja poreza građanima.

 Ministar financija Slavko Linić poručio je danas da Croatia Airlines više neće živjeti na teret poreznih obveznika jer Vlada neće dopustiti trošenje sredstava iz državnog proračuna na "one koji nemaju pravo biti na državnom proračunu", a korisnike proračuna upozorio je da više neće biti podizanja poreza građanima.

Ne može više Croatia Airlines živjeti na teret poreznih obveznika, već treba početi živjeti od svog rada – ili će početi raditi i zarađivati ili više nećemo imati nacionalnu aviokompaniju, istaknuo je Linić na SDP-ovoj tribini o stanju u gospodarstvu.

Hrvatska je odabrala kapitalistički model s tržišnom ekonomijom u kojoj se "plaća mora zaraditi". Stoga je neprihvatljivo da uz prosvjetare i liječnike na državnom proračunu budu i željezničari, piloti i stjuardese. Onda se čudimo što imamo 180 milijardi kuna vanjskog duga, kaže Linić.

Novce treba usmjeriti u investicije, jer samo na taj način možemo spasiti radna mjesta, rekao je Linić dodavši kako građani mogu biti sigurni da će svi plaćati poreze.

"Blagajna je pokradena. Previše je onih koji pokušavaju zataškati svoje zločine, svoju neodgovornost, te dijeliti lekcije i govoriti neistinu", istaknuo je Linić.

Rekao je kako je Ivo Sanader svojedobno na splitskoj rivi okupio sto tisuća branitelja i upregnuo ih protiv tadašnje vlasti, ali nije u tome uspio.

"To je poruka i Tomislavu Karamarku. Može on upregnuti sve čelnike sindikata protiv Vlade i prijetiti, ali poručujem mu da neće uspjeti nasilno srušiti Vladu koja je odgovorna i čiji će rad već ove godine dati rezultate", rekao je Linić dodavši kako se Vlada ne boji "Karamarkovih i sindikalnih pokliča".

U prilog tome predizbornu kampanju za lokalne izbore ocijenio je prljavom, ponajviše zbog istupa "nekih sindikalnih čelnika, ljudi iz udruge poslodavaca i HDZ-a".

Ovu Vladu zanima isključivo odgovornost, red, rad i disciplina. Promjene će biti vidljive već ove godine jer ulažemo veliki trud u privatni sektor, borimo se za javni sektor. To je razlika u odnosu na bivšu Vladu, ustvrdio je Linić.

Odgovarajući na pitanja građana Linić je kazao kako Vlada blisko surađuje s MMF-om jer "zemlja koja je dužna 44 milijarde eura mora biti u dobrim odnosima s MMF-om".

Govoreći o stanju u brodogradnji, istaknuo je da je Vlada uspjela privatizirati sva brodogradilišta. Međutim, nepojmljivo je da se u riječkom brodogradilištu 3. maj protive mogućnosti da ih preuzme pulski Uljanik, umjesto da budu sretni što će se ta dva brodogradilišta spojiti.

"Opet čelnici sindikata prave nered, a država od cijele privatizacije nije dobila ni kunu osim što smo ponovno povećali javni dug", zaključio je Linić.

Komentari (11)
Pogledajte sve


…Inace nisam ljubitelj JL, medutim sjuardese se moraju suociti sa cinjenicom da konkurencija raste. Puno je cura koje su spremne raditi posao za puno manje od 9200 kuna. Konkurencija koja ima takve stjuardese moze ponuditi nize cijene prijevoza. Ako recimo Indijski programer radi za 2x manje nego hrvatski treba li drzava Hrvatska subvencionirati placu hrvatskog programera da bi njegova firma i dalje mogla praviti software? Treba li Hrvatska subvencionirati svaki posao koji je izlozen konkurenciji?

CA ima cca 1070 zaposlenih.Od toga 214 stjuarda i stjuardesa. I cak da je tvoja prica o placama tocna da primaju 9200 mjesecno,ajmo im skinit placu na pola. Dajmo im 4600. Ustedili smo 984 tisuce kuna mjesecno. ili nesto vise 11 milja godisnje.
I kazes problem su stjuardese.A gubitak stotine miljuna godisnje. Meni ovo ne stima. Ali ajmo jos bolje ne dajmo im placu uopce ustedit cemo 23,5 miljuna kuna. Nije lose. Dajmo otkaz i pilotima svima do jednog pa ce CA biti prvi prijevoznik koji ce prevoziti putnike pod motom nemamo pilota u avionu.
Od 1070 zaposlenih cca 300 je letacko osoblje. Ne vjerujem da imaju vise od 20 mehanicara ,a ostatak su ovi sposobni bez kojih se ocito ne moze. Sve mozes dirat samo ne diraj upravu i manađere,a oni su najveci krivac za ovakvo stanje. Mozemo poceti sa krivo odabranim zrakoplovima za pocetak koji uopce ne udovoljavaju potrebama CA. Da ih nisu mozda stjuardese narucile. Otvaranje nebuloznih linija koje su prije otvaranja osudjene na propast…. Ali spasit cemo firmu da stjuarfesama skinemo po place. Ma kako da ne. Tu pricu moze pusit jedino podoban stranacki kadar. Ja ne.


Slazem se sa ovim da bi ih trebala placat firma,a da bi ih placala firma treba dovest sposobnu upravu. Je li se slazes. Eno tamo je nekakav rezimski nounar napisa kako na Ryana bidne stjuardese trebaju platit kurs i uniformu i zato firma ima po miljarde profita. Nije napisao da se tamo leti za 10-20 eura i da firma ipak ima profit i da bi trebalo mozda dovest upravu Ryan aira da vodi firmu nego naplatti stjuardesama kurs i uniformu. Ma gadljivo. I to ne nounar nego nounarka. Kazem ti ja bi strajkao tu dok ne ostane spaljena zemlja. Dok sve ne propadne.

Problem je da su u Hrvatskoj sposbne uprave rijetkost gdje god je drzava vlasnik.

Ja neznam poslovni model CA. Postoje poslovni modeli koje cak ni vrlo kvalitetne uprave nisu uspjele spasiti. Komercijalno zrakoplovstvo je grana koja obiluje stecajevima. Amarcan, Delta, Continental su sigurno imali iskusne i kvalitetne uprave pa su zavrsili u stecaju.

Inace nisam ljubitelj JL, medutim sjuardese se moraju suociti sa cinjenicom da konkurencija raste. Puno je cura koje su spremne raditi posao za puno manje od 9200 kuna. Konkurencija koja ima takve stjuardese moze ponuditi nize cijene prijevoza. Ako recimo Indijski programer radi za 2x manje nego hrvatski treba li drzava Hrvatska subvencionirati placu hrvatskog programera da bi njegova firma i dalje mogla praviti software? Treba li Hrvatska subvencionirati svaki posao koji je izlozen konkurenciji?

Kažu 7. izvoznik u zemlji.Kažu gubici zbog štrajka preko miliona dnevno što znači kad rade da su i primici toliki.Kažu ako ode u stečaj bit će veliki udar na hrvatsko gospodarstvo,turizam ,Inu,zračne luke…A onda kažu da žive na teret proračuna.Ko… piloti i stujardese ili neko drugi u toj kompaniji? Možda ona silna administracija ili skupi menađerski ugovori ili milioni otpremnina neuspješnim menađerima ili možda nadzori odbori.Gospodine Liniću budite konkretni ko u toj kompaniji živi ili još bolje…zbog koga kompanija živi na račun proračuna?!


Samo smatram da bi to trebala placati firma, a ne drzavni proracun. Isto smatram da bi firma trebala biti privatna, a ne drzavna pa bi se onda ljudi zaposljavali po kvalifikacijama, a ne po vezama.

Placa senior stjuardese je 100 kila bahta sa svim dodacima tako kaze zenina prija. U Tajlandu ne poznaju pojam brutto. U njih se gleda lova na ruke. Slazem se sa ovim da bi ih trebala placat firma,a da bi ih placala firma treba dovest sposobnu upravu. Je li se slazes. Eno tamo je nekakav rezimski nounar napisa kako na Ryana bidne stjuardese trebaju platit kurs i uniformu i zato firma ima po miljarde profita. Nije napisao da se tamo leti za 10-20 eura i da firma ipak ima profit i da bi trebalo mozda dovest upravu Ryan aira da vodi firmu nego naplatti stjuardesama kurs i uniformu. Ma gadljivo. I to ne nounar nego nounarka. Kazem ti ja bi strajkao tu dok ne ostane spaljena zemlja. Dok sve ne propadne.

New Report

Close