Kvalitetom protiv uvoza jeftinih vina

Autor: Božica Babić , 21. listopad 2015. u 09:07
Gianfranco Kozlović sa suprugom Antonellom/D. Marušić/PIXSELL

Lani je uvezeno 22,5 milijuna litara vina u vrijednosti 32 milijuna dolara, a hrvatski su vinari na inozemnim tržištima prodali 3,5 milijuna litara za 15,5 milijuna dolara.

Prvo nacionalno ocjenjivanje vina pod nazivom "Vina Croatia" održat će se od 24. do 26. studenoga u organizaciji Udruženja vinarstva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), najavio je predsjednik Udruženja i istarski vinar Gianfranco Kozlović. Ocjenjivat će se isključivo vina dostupna na tržištu, svim vinarima upućen je javni poziv neka se uključe.

Vina će ocjenjivati desetak enologa i sommeliera iz Francuske, Njemačke, Velike Britanije i još nekih zemalje iz regije i temeljem kriterija Svjetske vinske organizacije izabrat će šampione i dodijeliti medalje u osam kategorija. Namjera je da natjecanje za najbolja hrvatska vina preraste u tradiciju i time podupre provedbu i nacionalne brend strategije Vina Croatia – Vina Mosaica, kojoj je cilj uspješnije pozicioniranje na pojedinim inozemnim tržištima. Ocjenjivanje će, ističe direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković "iznjedriti hrvatsku vinsku reprezentaciju koja će za izlazak na globalnu scenu dobiti potporu Komore, što je nagrada vinarima za investirani trud".

 

6,4mil.

kuna odobreno je iz vinske omotnice za promociju vina

Najavila je kako će uz potporu Komore u 2016. biti organizirani promotivni nastupi hrvatskih vinara u Srbiji, SAD-u, Švicarskoj i Kanadi. Vinari, dodala je, još iskazuju interes i za zajednički odlazak u Japan, Koreju i Indoneziju, gdje se već plasiraju manje količine vina. Tijekom 2014. eksplodirao je uvoz jeftinih vina, uvezeno je 22,5 milijuna litara (godinu prije 13 milijuna) u vrijednosti 32 milijuna dolara. Istodobno su hrvatski vinari na inozemnim tržištima prodali 3,5 milijuna litara za 15,5 milijuna dolara, što nedvojbeno potvrđuje da je za dobru cijenu zaslužna vrhunska kakvoća naših vina, naglasio je Kozlović. Jeftina uvozna vina, uvjeren je, ne mogu ugroziti ugled hrvatske vinare i nanijeti im štetu jer ta vina uglavnom završavaju na policama trgovačkih centara.

"Hrvatski vinari nisu postali žrtva uvoznih vina. Uspjeli smo odgojiti generaciju ugostitelja i someliera koji prepoznaju i cijene vrhunska domaća vina i uvrštavaju ih na svoje vinske karte", objašnjava Kozlović i dodaje da su vinari zadovoljnji i rezultatima "sljubljivanja vina s turizmom". Turizam je dvostruki kanal koji se mora bolje iskoristiti, osim potrošnje vina u hrvatskim restoranima treba postići da strani turisti traže hrvatska vina i na svojim domicilnim lokacijama, nakon povratka s ljetovanja. Da bi se to ostvarilo u većim volumenima, potrebno je uložiti još puno truda, a zadovoljavajući učinak moguće je očekivati za tri-četiri godine, smatra Kozlović. Za promociju vina u inozemstvu dosad je iz vinske omotnice traženo 8,7 milijuna kuna, odobreno je 6,4 milijuna, podsjetila je Marković.   

Komentirajte prvi

New Report

Close