Kroz tunel Učku prošlo 40-milijunto vozilo

Autor: Agneza Urošević , 17. prosinac 2007. u 06:30

Tunel je ljetos bilježio 14.000 vozila dnevno (6 puta više nego u prvoj godini), a vijadukt – most Mirna 19.000

Marina Cvitić iz Sutivanca pokraj Barbana u Istri bila je 40-milijunta putnica koja je prošlog petka prošla kroz tunel Učku, koji je pušten u promet 27. rujna 1981. godine. Tunel Učka je dug 5062 i širok 9,10 metara. Tim su povodom domaćini, čelnici Bina Istre – održavanje i upravljanje, uz čestitke nagradili putnicu digitalnim fotoaparatom. Danas, kad u Puli Bina Istra i službeno obznanjuje skori nastavak izgradnje punog profila istarske autoceste, važno je podsjetiti kako je sve počelo u sedamdesetima raspisivanjem Narodnog zajma za izgradnju tunela Učka i priključnih cesta, koji bi Istru konačno i fizički povezao s maticom zemljom. Gradnja tunela krenula je 1976., prokopan je l978., a otvoren 1981. godine kada je već bila u tijeku gradnja priključnih cesta na tunel, popularnog Istarskog ipsilona. Gradnja se, na žalost, odužila punih 15 godina, da bi prije godinu dana konačno bila otvorena i posljednja dionica, ali i započele pripreme za dogradnju njezina punog profila, drugog traka. Prema koncesijskom ugovoru između Republike Hrvatske i Bina Istre utvrđeno je bilo da će se puni profil graditi kad broj vozila kroz tunel Učku dosegne dnevno 10.000 vozila, u turističkoj sezoni 16.000. Iako te veličine još do kraja nisu postignute, tunel je ljetos bilježio 14.000 vozila dnevno (šest puta više nego u prvoj godini rada), a vijadukt – most Mirna 19.000 što se pokazalo velikim opterećenjem i bilo pokazateljem koncesionaru da prije svega zbog sigurnosti prometa, ali i zbog nesputavanja turističke aktivnosti treba na drugom traku Ipsilona poraditi brzo. Kredit je osiguran, velik dio dokumentacije pripremljen i već bi se ove godine prva mehanizacija mogla pokrenuti, najprije na dionici zapadni krak Ipsilona. Bina Istra godišnje ulaže na održavanje sedam milijuna kuna. Kroz tunel Učka ove je godine u 11 mjeseci prošlo 2,783.518 vozila čime je ostvaren prihod od prometa 97 milijuna kuna. U Upravi rado ističu da se u ovih 16 godina u tunelu nije dogodila nijedna znatnija nezgoda s većim posljedicama, a usvojeni su i europski standardi sigurnosti. Tunel ima 40 nadzornih kamera, 538 požarnih detektora, 39 vatrogasnih hidranata, vlastitu vatrogasnu jedinicu, 38 SOS stanica, pet ugibališta, 3 okretišta i nadzor od 24 sata iz jedinstvenog upravljačkog centra. Posjeduju standarde ISO 9001 i ISO 14000. Naravno ovdje priča s tunelom Učka, trećim po dužini u Hrvatskoj, u gradnju kojega je uloženo oko 200 mil. eura, ne prestaje jer europski standardi nalažu drugu cijev tunela, pa se vjeruje da zajedno s političkim vodstvom istarske županije koncesionar već sad razmišlja i o toj dimenziji kompletiranja magistralne ceste.

Komentirajte prvi

New Report

Close