Kraj sidrenja i zimovanja jahti u komunalnim lukama

Autor: Marija Crnjak , 25. veljača 2018. u 22:00
Novi Zakon o pomorskom dobru trebao bi biti dovršen do kraja godine/Duško Jaramaz/PIXSELL

Hrvatsko čarter tržište u 11 godina poraslo za 27 posto kad je u pitanju broj aktivnih jahti, a gostiju 50 posto više.

Hrvatsko čarter tržište u 11 godina poraslo je za 27 posto kad je u pitanju broj aktivnih jahti, u 2017. godini bilo je 37 posto više najmova nego 2006., s oko 50% više gostiju.

U 2017. u Hrvatskoj je tako bilo 879 aktivnih čarter kompanija, 4108 aktivnih jahti i brodica, 592 jahti i brodica EU zastave, 66 jahti treće zastave, s ukupno 75.884 ostvarenih najmova i 479.000 gostiju. Od najma vezova u ukupno 139 marina u 2016. je ostvareno 769 mil. kuna, što je za 43% više nego 10 godina ranije kad smo imali 94 marine. Lani je registrirano 18.211 dolazaka stranih jahti i brodica, od čega u špici sezone oko sedam tisuća treba vez.

Prošle godine 13.422  plovila bila su na stalnom vezu, a od toga 11.756 plovila na vezu u moru, statistički su podaci koji govore o značajnom porastu nautičkog turizma u Hrvatskoj.  Unatoč tome što su se izmijenile okolnosti na tržištu, na snazi su još uvijek stari zakoni, što ugrožava tržišnu utakmicu, okoliš i prava domaćeg stanovništva, složili su se sudionici okruglog stola o utjecaju zakonskih promjena na nautički sektor održanog u petak u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca.

Novi Zakon o pomorskom dobru, na koji se čeka godinama, trebao bi biti dovršen do kraja godine, a riješit će problem komunalnih vezova u javnim lukama, koje bi trebalo podijeliti u vezove za brodice registrirane za osobne potrebe te za komunalne vezove za brodove, istaknula je Nina Perko iz Ministarstva mora. Novim zakonom predlaže se da u javnim lukama budu samo tranzitni vezovi, bez prava na zimovanje.

Problem ilegalnih sidrišta riješit će se označavanjem sidrišta koja bi dobila svoj pin, a za sidrišta ne bi više bile zadužene lučke uprave, već bi se davale koncesije pojedincima. Novi pomorski zakonik pak definirat će ugovore u vezu i o najmu brodica, koji su sada nedorečeni i nejasna je nadležnost sudova. 

Komentirajte prvi

New Report

Close