Kozmo će pod okriljem Konzuma tražiti novu šansu

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 13. srpanj 2015. u 12:28
Kozmo trgovine ima u 17 županija/Dalibor Urukalović/PD/PIXSELL

O ovoj operaciji saznalo se kad je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila tržišnu koncentraciju.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom Konzum stječe 100% udjela u temeljnom kapitalu drogerije Kozmo.

Tom koncentracijom Konzum se vraća na mjerodavno tržište trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama u Hrvatskoj. Naime, Kozmo je u sklopu Konzuma poslovao od 2005., a 2009. je prodan društvu u Nexus, u kojemu je Agrokor Ivice Todorića jedan od ulagača. Koncentracijom s Konzumom omogućit će se financijska konsolidacija, veća konkurentnost i dugoročna održivost te daljnji razvoj poslovanja te drogerije, koja među četiri takmaca na tržištu drži treće mjesto, iza dm – drogerie markta i Müllera. 

 

63milijuna

kuna gubitaka zabilježio je Kozmo

Mršavi udjeli
Tek za 15-milijuna kuna prihoda "bježi" Bipi, ali od nje ima gotovo dvostruko veći neto gubitak – 63,45 milijuna kuna, što je nastavak dugogodišnjeg negativnog trenda. Iako posluje u 17 županija, značajnije udjele, od 10 do 20%, drži tek u Dubrovačko-neretvanskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Požeško-slavonskoj županiji. Konzultant Drago Munjiza kaže kako je percepcija cijele poslovne zajednice da je Agrokor cijelo vrijeme imao značajan utjecaj na operacije Kozma, dok je utjecaj ostalih ulagača bio financijske prirode. Danas su financijska konstrukcija i nivo operacija u Agrokoru potpuno drukčiji nego u vrijeme pokretanja projekta Kozma, a on očito nije ispao idealno, veli.

 

Munjiza

Uz dm i Müller, Kozmo ni u čemu nije bio najbolji i prvi

Nikad na vrhu
"Kozmo je zakasnio pokupiti dobre lokacije (iza dm-a), a zbog utjecaja Agrokora ograničen je u asortimanu", kaže Munjiza. Iza dm-a koji je u nas izvrsno iskoristio "first mover" prednost te Müllera, koji je pet godina poslovao samo s jednim prodajnim mjestom, ali je uveo asortiman proizvoda za razvijeno europsko tržište kakav se drugdje ne može kupiti, Kozmo ni u čemu nije bio najbolji i prvi, dodaje. "Tip potrošača koji kupuje u drogerijama preferira izvrsne lokacije u centru te kvalitetu proizvoda i ekskluzivnost u odnosu na cijenu po čemu je Kozmo sa svojim konceptom uvijek bio negdje između", zaključio je Munjiza.

Komentari (2)
Pogledajte sve

iz šupljeg u prazno

Neka Kozmo vodi Iva Todoric……

New Report

Close