Kordić za 100 milijuna eura u Buzinu gradi trgovački centar

Autor: Ivan Pandžić , 04. prosinac 2005. u 21:15

Plan uz gradnju pet nebodera predviđa tehnički gotovo neizvedivu cestu i željeznicu preko trgovačkog centra

Tvrtka Hidrocommerce, kojoj je na čelu Josip Kordić, već sljedeće godine planira započeti u Zagrebu gradnju najvećeg trgovačko-poslovnog kompleksa u Hrvatskoj koji će imati 100 tisuća četvornih metara bruto razvijene površine. Gradnja je omogućena futurističkim urbanističkim planom za čije financiranje je Kordić izdvojio 800 tisuća kuna, a prihvatila ga je prošli tjedan zagrebačka Skupština. Prema prvim procjenama, gradnja centra koji će biti u Buzinu stajat će 100 milijuna eura. Josip Kordić već je poznat jer je u Zagrebu sagradio Eurotower, koji je najviši neboder u Zagrebu i javnosti je poznat pod kolokvijalnim nazivom “Mamićevi twinsi” iako Zdravko Mamić svoj neboder nije napravio.
“Otkupili smo zemljište u Buzinu i planiramo napraviti trgovački centar koji neće biti klasičan s parkiralištem uokolo. Bit će tamo sportski sadržaji, poslovni prostori, ugostiteljstvo pa čak i škola za strance. Sada izrađujemo fisibility studiju, a konačni izgled ćemo odrediti prema interesu zakupaca”, rekao je za Poslovni dnevnik Josip Kordić.
Osim Kordićeva trgovačka centra, plan koji je izradio Urbanistički zavod Zagreba predviđa čitavu zonu južno od ranžirnog koldvora, koja obuhvaća 102 hektara, pretvoriti u trgovačko poslovni kompleks s trgovačkim centrima i čak pet nebodera. Međutim, iako je dopunjavan i rađen dvije godine, plan je gotovo nemoguće provesti jer predviđa izdizanje Ulice SR Njemačke koja bi trebala prelaziti preko Kordićeva trgovačka centra, te izdizanje željezničke pruge koja bi također išla preko trgovačkih objekata.

Plan ne predviđa niti buduću autocestu Zagreb – Sisak čije čvorište je premješteno po nedavno potpisanom sporazumu Zagreba, Velike Gorice i Hrvatskih autocesta i treba prolaziti preko zone koja je određena za poslovnu namjenu. Buduća autocesta ne smeta Kordićevu trgovačkom centru, ali zemljište je još u privatnom vlasništvu pa bi se grad mogao naći u nezgodnoj situaciji ako neki trgovački lanac kupi zemlju prije njih i odluči graditi zgrade koje im plan dozvoljava. Otkup i odšteta u tom će slučaju dosegnuti enormne iznose. U Zavodu za prostorno uređenje plan su okarakterizirali kao veoma zahtjevan i već najavili da će biti mijenjan zbog izdizanja ceste, pruge i nove autoceste. Po njima, najveća odgovornost leži na ocjenjivačkom sudu koji je nakon natječaja izabrao komplicirano rješenje. “Bolje da je plan nakon procedure od dvije godine donesen pa ćemo onda provoditi izmjene. Vjerojatno neće biti moguće izdići cestu i prugu iznad trgovačkog centra i već su predložena nova rješenja. Što se tiče autoceste, nadam se da će u Poglavarstvu biti dovoljno pametni da što prije kupe zemlju. Bit će problema i s rješavanjem odvodnje na tom području, ali kada plan bude proveden, Zagreb će dobiti jedan potpuno novi, uređeni ulaz u grad za razliku od sadašnjeg neuređenog prostora”, kaže pročelnik Zavoda za prostorno uređenje Ivica Fanjek koji je pred Skupštinom branio plan.
“Za našu zgradu gradu će biti uplaćeno najmanje 15 milijuna eura komunalnog doprinosa. Za te novce očekujemo da se riješe promet i komunalije”, zaključio je Kordić.

Komentirajte prvi

New Report

Close