Konzum lani lidersku poziciju osvojio i u 13-oj županiji, NTL najveće iznenađenje

Autor: Božica Babić , 10. studeni 2016. u 22:01
Analiza otkriva i podatak o zanemarivo malom povećanju prodajnih kvadrata prošle godine/Thinkstock

Prihodi 50 najvećih trgovaca u 2015. rasli 4,5 posto na 33,1 milijardu kuna, prodajni prostor tek 0,2 posto ili 2300 metara četvornih.

Pedeset po prihodu najvećih trgovaca u RH ukupno je u 2015. ostvarilo 33,1 milijardu kuna, odnosno 1,43 milijarde kuna više nego u 2014. što je povećanje za 4,5 posto. To je snažan skok s obzirom da je u 2014. naspram 2013. ta grupacija zabilježila rast prihoda od samo 118 milijuna kuna (0,37%), stoji u analizi tržišta maloprodaje koju potpisuje Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).

Analiza otkriva i podatak o zanemarivo malom povećanju prodajnih kvadrata prošle godine, za tek 0,2 posto ili nešto više od 2300 četvornih metara. Dio trgovaca investirao je i lani u nove kvadrate, no mnogo manje nego u proteklom razdoblju, a pamti li se nastavak dezinvestiranja što je bila obveza Konzuma nakon integracije Mercatora 2014. postaju razvidni uzroci ovako skromnog povećanja prodajne površine. Tijekom 2015. nije zabilježena nijedna akvizicija, no posljedično je radi rasprodaje portfelja u 2014. Diona pala sa 11. na 26. mjesto ljestvice.   Ohrabrujuće zvuči podatak da je čak 40 trgovaca lani zabilježilo rast prihoda dok se za 2014. naspram 2013. s većim prihodima moglo pohvaliti tek njih 24.
 

Glavnina lanjskih prihoda u visini 27,3 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini povećanje od 6,3 posto vezana je uz top deset trgovaca, a to su Konzum, Lidl, Plodine, Kaufland, Tommy, Spar, Billa, KTC i NTL. Upravo je NTL (Narodni trgovački lanac) koji okuplja deset članica najveće prošlogodišnje iznenađenje, prvi puta je ušao u društvo top 10 trgovaca. S dvoznamenkastim rastom prihoda i uz činjenicu da je mrežu trgovina izgradio u 10 županija NTL je prerastao regionalne okvire i postao trgovac značajan na nacionalnoj razini. Koliko su velike ambicije NTL-a svjedoči i što je u Osječko-baranjskoj županiji u 2014. izgurao Lidl s druge na treću poziciju te je i u 2015. zadržao titulu vicelidera.  
 

Među top 10 lani su još napredovali omiški Studenac i križevački KTC pomaknuvši se prema vrhu za jedno mjesto, pa su 2015. završili na osmoj, odnosno devetoj poziciji. Prema ocjeni AZTN-a Studenac i splitski Tommy i dalje su se zadržali u kategoriji tzv. regionalnih trgovaca budući da čak 70 posto prihoda ostvaruju isključivo na području Splitsko-dalmatinske županije. Konzum je i dalje tržišni lider međutim, tijekom prošle godine nastavljeno je smanjivanje asimetrije na tržištu između njega i grupacije Schwarz kroz poslovanje Lidla i Kauflanda s obzirom da je taj dvojac u 2015. prvi puta zajedno zabilježio tržišni udjel veći od 20 posto.
 

Unatoč tome, Konzum je lani bio lider u 13 županija što je jedna više nego u 2014., dodao je Požeško-slavonsku županiju. Upravo ta županija uz Ličko-senjsku i dalje ostaje prepoznatljiva po vrlo skromnom prometu u maloprodaji, lani su obje ostvarile manje od 400 milijuna kuna dok je na razini grada Zagreba prihod trgovaca dosegnuo 6,3 milijade kuna.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close