Končar pospremanje škvera počinje 1. listopada

Autor: Marija Brnić , 19. srpanj 2012. u 22:00

Rečeno je da oba kupca nude korporativna jamstva, i to u iznosu od 70 i 75 milijuna kuna, no Ljubičić ističe kako je on ponudio bankovno jamstvo od 10 milijuna eura

Bude li sve teklo prema planu koji je jučer prihvaćen u Vladi, restrukturiranje Brodotrogira pod palicom Danka Končara trebalo bi startati 1. listopada. Iako prvi potpredsjednik Radimir Čačić nije skrivao da je osobno skloniji projektu Slobodana Ljubičića, povjerenstvo je odlučilo da se prednost ipak dade Končarevu, koji je više industrijski orijentiran.

Končareva će Kermas energija ići s programom što su ga u prošlom krugu nudila njegova Jadranska ulaganja, a koji je već prošao svu proceduru prema Bruxellesu, što ubrzava cijeli proces i znatno skraćuje muke administraciji. Od 1239 radnika Brodotrogira, čija je Uprava jučer pozdravila Vladinu odluku, do kraja će godine biti zbrinuto njih 239, a do kraja restrukturiranja još 105, no dominantan bi broj bio zadržan u brodogradnji. Uz financijsko i tehnološko restrukturiranje, Končarev program uključuje i prostorne promjene. Prelocirat će se, stoji u programu, komponentni kapaciteti brodogradilišta kako bi se oslobodile površine i za druge oblike poslovanja. Time bi se otvorio prostor za novu tvrtku, Servisni centar Trogir, putem kojeg bi se osigurale usluge servisiranja plovila, ali i ostali nebrodograđevni sadržaji, od marine do hotelskih kapaciteta. Ovaj put Končar se pojavio s kvalitetnim jamstvom, zbog čega je u ožujku odbijen. Na Vladi je istaknuto da oba kupca nude korporativna jamstva, i to u iznosu od 70 i 75 milijuna kuna, no Ljubičić ističe kako je on ponudio bankovno jamstvo od 10 milijuna eura. “Vrijeme će pokazati koja je ponuda zapravo bila bolja, a upravo stoga što Končarev koncept nije rentabilna priča trebalo je inzistirati na bankovnom jamstvu”, kaže Ljubičić. Njegova je ponuda bila zamišljena kroz tri faze. Do kraja ove godine već bi počelo zbrinjavanje radnika i preuzimanje obveza. U drugoj fazi slijedilo bi podmirenje obveza, pokriće gubitka i dokapitalizacija te podjela Brodotrogira u više tvrtki s prijenosom prava građenja na jednu. Postojeći bi škverski objekti bili uklonjeni, a uz gradnju hotelskih i turističkih sadržaja u trećoj fazi organizirala bi se i gradnja luksuznih jahti te radionice uz marinu, čime se jamči nastavak brodograđevne djelatnosti. Gradila bi se jedna velika jahta na godinu te obavljao remont nekoliko takvih brodova, što bi Brodotrogiru donijelo duplo veći prihod od današenjeg.




Komentirajte prvi

New Report

Close