Komora će potaknuti vlasnike hotela na jaču suradnju s lokalnim proizvođačima

Autor: Božica Babić , 20. travanj 2015. u 22:00
Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam/Petar Glebov/PIXSELL

Turizam može donijeti veće financijske efekte i biti generator koji će pokrenuti gospodarstvo, ističu u HGK.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) akciji "Kupujmo hrvatsko" ove godine daje novi pečat: više nije namijenjena isključivo građanima kao krajnjim potrošačima.

Ovaj put u fokusu je ukupna gospodarska scena. U Komori su okupili više od 80 proizvodno-uslužnih tvrtki koje će na dvodnevnom skupu u Poreču (23.-24. travnja), pod motom "Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam", hotelsko-turističkoj branši predstaviti svoj asortiman i ponuditi kvalitetnu dugoročnu opskrbu te mogućnost uključivanja u izvođenje radova na izgradnji i opremanju novih objekata.

Porečku manifestaciju Komora će iskoristiti za promoviranje novog projekta i kroz edukativnu dimenziju, uključivanjem srednjoškolaca i studenata te građana radi poučavanja o potrebi njegovanja navike da se kupnjom lokalnih proizvoda čuvaju radna mjesta i potiče održivi razvoj okruženja.    

 

80proizvodno

uslužnih tvrtki okupit će HGK u Poreču

Zelena zvjezdica
Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije, kaže kako nije bilo nimalo lako dovesti taj veliki projekt do finiša. Ne skriva zadovoljstvo što su na istoj lokaciji okupili najbolje od najboljih hrvatskih poduzetnika iz svih sektora i dva resorna ministra, za gospodarstvo Ivana Vrdoljaka i za turizam Darka Lorencina. Ministarski dvojac će tako u Poreču imati prigodu ne samo otkriti namjerava li i kojim mjerama i država poduprijeti ovu inicijativu, nego i izravno čuti kakva pak očekivanja imaju poduzetnici.  

"Iza nas je 18 godina od pokretanja akcije 'Kupujmo hrvatsko', koja je iz godine u godinu rasla i sustavno bila upotpunjivana novim sadržajima. Turizam je, rekao bih, prirodni partner u očuvanju nacionalnog identiteta i naravno, poželjan partner gospodarskim subjektima. Stoga smo odlučili našu tradicionalnu akciju 'Kupujmo hrvatsko' obogatiti projektom čiji je cilj izravno umrežiti proizvođače i krajnje kupce kako bi potaknuli promociju proizvoda s oznakama Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta, i time osigurali bolji plasman domaćih proizvoda na turističkom tanjuru, te istodobno ojačali konkurentnost, očuvali postojeća i otvorili nova radna mjesta," ističe Zaher. Navodi da je dvodnevni skup podijeljen na nekoliko cjelina: hrana i piće, hrvatski restoran, kuhinja, usluge, soba, kupaonica, kozmetika i wellnes program, vrtni namještaj i vanjski sadržaji.

Teško je, dodaje, procijeniti troškove međufazne i investicijske potrošnje "čistih" turističkih i pratećih djelatnosti koje pridonose stvaranju dodane vrijednosti od turizma. Metodologija tzv. satelitskih izračuna još je u eksperimentalnoj fazi i prema njoj realizirana turistička potrošnja godišnje generira 8,3 posto izravnog bruto domaćeg proizvoda Hrvatske i 14,7 posto ukupne dodane vrijednosti. Gruba je pak procjena da ukupna godišnja potrošnja turista samo za hranu i piće iznosi više od milijardu eura. Zaher je optimist, smatra da turizam može donijeti daleko veće financijske efekte od sadašnjih i biti generator koji će pokrenuti ukupno hrvatsko gospodarstvo. Komora je iz tih razloga i inicirala ovaj projekt i sa svoje strane, najavljuje potpredsjednik, uložit će maksimalnu potporu kako bi se možda izborila i jedna dodatna "zelena" zvjezdica za one hotelijere koji lokalnim proizvodima, kako prehrambenim tako i svima ostalim, širom otvore svoje objekte. 

Ne boje se konkurencije EU   
Zaher ne vjeruje da projekt, zbog eventualnih prosvjeda s adresa europske konkurencije, može biti doveden u pitanje. Sve države sofisticiranim rješenjima štite interes svojih gospodarstava, najvažnija je volja. Može li HGK doista motivirati vlasnike restorana i hotela i lokalne proizvođače na jaču suradnju? Može, tvrdi Zaher i dodaje kako za to postoje različiti alati i HGK ih uvelike koristi.

"Prije pet godina pokrenuta je konferencija zdravstvenog turizma kroz javno-privatno partnerstvo HGK i članica Zajednica zdravstvenog turizma. Vrlo dobar primjer je i Zajednica obiteljskog turizma, koja je prvi put 2014. pokrenula nacionalni forum iznajmljivača kao najveće snage u ponudi smještajnih kapaciteta, umreživši domaće proizvođače i dobavljače za obiteljski smještaj. Rezultat je iznimna suradnja i partnerstvo: velike su tvrtke prepoznale važnost tog segmenta kao svojih kupaca, prilagođavajući ponudu prema njihovim potrebama kroz fokus grupe u organizaciji HGK. Sličnu suradnju pripremamo s ugostiteljima, dok akcija u Poreču ima cilj približiti turizmu sve one koji za turizam i proizvode", ističe Zaher. 

Komentirajte prvi

New Report

Close