'Kolo' sada vode trgovački lanci

Prodaja igračaka eksplodira u prosincu/SHUTTERSTOCK Prodaja igračaka eksplodira u prosincu/SHUTTERSTOCK

Usko specijalizirane 34 tvrtke, lider je, po Fini, Eurom Denis.

Hrvatska je prije 20-ak godina imala značajnu industriju igračaka koja je danas spala na nekoliko manjih igrača, a dodatan udarac klasičnim igračkama predstavljaju i tehnološki gadgeti koji privlače i najmlađu djecu.

Sve se to odrazilo i na pad prodaje igračaka koji godišnje u Hrvatskoj vrijedi 60-ak milijuna kuna - vjerojatno i puno više, ali analizom Fine su obuhvaćene samo specijalizirane trgovine za prodaju igračaka. Činjenica da ovaj sektor oko 50 posto svojega godišnjeg prometa ostvari u prosincu kad se naveliko kupuju igračke za svetog Nikolu ili još više za Božić.

Prema analizi Fine, koja je napravila 10-godišnji pregled ovog sektora u Hrvatskoj, trenutačno je na tržištu 34 tvrtki usko specijaliziranih za trgovinu igračkama, a zapošljavaju 156 ljudi. Zlatna vremena ovog sektora su bila 2011. i 2012. kada je taj sektor uprihodio i 162 milijuna kuna, no pad najvećeg igrača one2playa je uzdrmala biznis te dobar dio prometa preusmjerila u trgovačke lance poput Lidla, Konzuma, Interspara, Plodina, Kauflanda, KTC-a i drogerija poput Müllera, te čitavog niza manjih trgovina umreženih u Ultragros ili NTL, koje redom imaju i standardno, a posebice pred božićne blagdane, bogate i povoljne asortimane najrazličitijih igračaka.

Kako bilo, prema Fininoj analizi zadnje tri godine lidersku poziciju na tržištu drži Eurom Denis maloprodaja, a slijedi ga Inteks promet, oba iz Zagreba, a slijede ADS iz Umaga, Kvorum iz Novalje te Ludum iz Zagreba. Na lidera, Eurum Denis maloprodaju, otpada 25,6 milijuna kuna prihoda ovog sektora. Neto dobit sektora je iznosila 16,7 milijuna kuna, a najprofitabilnije je Đođo iz Poreča.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!