Kinezi dali najnižu ponudu za prugu Križevci-Mađarska

Rekonstruirat će se postojeći i izgraditi drugi kolosijek Križevci - Koprivnica - granica/M. Sušenj/PIXSELL Rekonstruirat će se postojeći i izgraditi drugi kolosijek Križevci - Koprivnica - granica/M. Sušenj/PIXSELL

Posao vrijedan kao i Pelješki most žele tvrtke iz Kine, Austrije, Turske, Španjolske, Italije, Slovenije, Hrvatske i BiH.

Na nadmetanje za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka na dionici pruge Križevci- Koprivnica-državna granica u HŽ Infrastrukturu stiglo je čak 10 ponuda.

Radi se o projektu vrijednom kao i Pelješki most, a najnižu ponudu je poslala kineska tvrtka Sinohydro Corporation. Procijenjena vrijednost radova na tom natječaju je bila 2,041 milijarde kuna bez PDV-a, a Sinohydro je ponudio 2,41 milijardi kuna. No to nije jedina kineska tvrtka koja želi graditi prugu od Križevaca do mađarske granice. China Tiesiju Civil Engineering Grup ponudio je 2,83 milijardi kuna.

Ponude su još poslali i turski Yapi Merkezi Insaat - 2,86 milijardi kuna te Cengiz - 2,418 milijardi kuna. Austrijski Strabag je za taj posao ponudio da će ga odraditi za 2,9 milijardi kuna, a španjolska Comsa za tri milijarde kuna. Toliko je ponudila i druga španjolska tvrtka koja se javila na natječaj - Copasa. Talijansko-slovenski konzorcij Raizzani de Eccer i Železniško gradbeno podjetje ponudilo je 2,88 milijardi kuna, grčki Avax 2,89 milijardi kuna, a konzorcij hrvatskog DIV-a i Integral inženjeringa iz BIH 2,53 milijarde kuna.

Obnova postojećeg i gradnja drugog kolosijeka od Križevaca do državne granice sufinancira se s 241 milijun eura iz fondova EU. Iako je najniža pristigla ponuda za 50-ak milijuna eura viša od procijenjene vrijednosti radova, HŽ Infrastrukturi kažu da će u suradnji s ministarstvima prometa i infrastrukture i regionalnog razvoja i EU fondova pokušati osigurati potrebna sredstva iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija.

U HŽ Infrastrukturi navode da je ovo do sada najveći infrastrukturni željeznički projekt u novijoj povijesti RH koji sufinancira EU.  Dionica križevci -državna granica nastavlja se na dionicu Dugo Selo -Križevci na kojoj se već izvode radovi rekonstrukcije postojećeg i gradnje novog kolosijeka, a vrijedni su 196,9 milijuna eura. 

Krajem ove godine će biti objavljen i natječaj za rekonstrukciju i izgradnju drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac procijenjene vrijednosti radova 315 milijuna eura. Ti projekti nalaze se na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba do Rijeke.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve