Još jedan grad u Hrvatskoj mogao bi dobiti tramvaj

Arhivska fotografija: DPA/PIXSELL Arhivska fotografija: DPA/PIXSELL

'Zamišljamo kako bi to bilo sjesti u niskopodni tramvaj i odvesti se duž cijelog zaljeva.'

Može li uvođenje električnog tramvaja uzduž rive u Puli znatno smanjiti prometne ljetne gužve i eliminirati kolaps na pulskim ulicama. Može - tvrde inženjeri Livio Nefat i Ivan Skol koji upravo dovršavaju projekt o uvođenju električnog tramvaja u Puli reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu. Umjesto putovanja u prošlost ovaj nas projekt uvodi u budućnost, kao u filmu. Zamišljamo kako bi to bilo sjesti u niskopodni tramvaj i odvesti se duž cijelog pulskog zaljeva, tamo gdje već sada postoji pruga iz nekih davnih vremena. Otići tramvajem na plivanje na Punta Krišto, Štinjan i Hidro bazu s jedne strane ili u šoping u Max Stoja s druge. A kako bi tek bilo ljeti sjesti u tramvaj koji bi nas proveo tunelima ispod Monte Zara sve do izlaza nedaleko Elektroistre? Djeluje nestvarno, a zapravo nije neizvedivo. Vizija je to Puležana koji se zadnjih četiri godina uporno i s puno entuzijazma ozbiljno bavi ovom idejom, piše Glas Istre.

- Tisuće turista dnevno iz prigradskih turističkih zona, iz naselja, kampova, hotela iz raznih mjesta Istre dolaze ljeti u centar Pule automobilima i autobusima da bi razgledali njene znamenitosti, da bi se ukrcali na brodice za turističke ture ili otišli na večernje predstave u Areni. Oni parkiraju gdje god stignu u centru grada, a sve više na ponuđenim velikim parkiralištima na ulazu u grad - na Mandraču, nasutom dijelu Rive na sjevernom, a na Marsovom polju i bivšem Industrokemu na južnom dijelu grada. Adekvatnih ciljanih prijevoznih sredstava sada nema. Hodanje ljeti na 35 stupnjeva svima predstavlja problem. Uostalom žele biti komotni, naprosto im se ne da hodati, već bi se rado vozili, tvrdi Livio Nefat.

Komentari (2)
  • vuky91
    vuky91 8:50 3.12.2018.

    U proračun Grada Pule treba samo u manjem postotku zagrabiti, oko 20-30%. Za ovakve projekte tu su Europski fondovi, treba napraviti studiju, projekat i aplicirati. A ne da se ponovi greška kao što je bilo u slučajevima izgradnja obilaznice, rotora i pročistača otpadnih voda.

  • Vito
    Vito 15:46 1.12.2018.

    Ovo bi stvarno bilo odlično.
    Mjesta ima, trasa je izgrađena u 19. stoljeću.
    Samo je pitanje: bi li se političari odrekli svojih prihoda za izgradnju tramvaja kao što su to napravili stanovnici Zagreba???
    Ili ih je na to nagovorio talijanski vlasnik koji gradu Zagrebu iznajmljuje niskopodne tramvaje???
    Ako radnici “Uljanika” ostanu bez posla grad Pula može zaposliti metalce na vađenju starih tračnica i ugradnju novih, a električare na izgradnji tramvajskog naponskog voda uz trasu.
    Proračun za 2018. godinu iznosi 386.614.121,00 kunu.
    Samo u sklopu Programa izgradnje
    za 2018. godinu, koji je sam vrijedan 66,4 milijuna kuna,
    predviđena je izgradnja njih čak ukupno 23,
    a ovdje se najviše ističu ulaganja u prometnu infrastrukturu.
    Evo, tako je govorio zara boris, pretpostavljam početkom ove godine.
    “projekcija” za 2019. je 336.902.999,00 kuna
    “projekcija” za 2020. je 334.980.143,00 kuna
    Možda je zara boris predviđao visokopodni tramvaj
    pa je zato planirao više u 2019.g. nego u 2020.g.
    očito su niskopodni tramvaji jeftiniji za oko 1.922.856 kuna.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!