Jedan jedini hrvatski proizvod ima oznaku EU Ecolabel

Autor: Poslovni dnevnik , 28. kolovoz 2018. u 13:37
Željko Belec iz Ecology 108 nudi eko 'prašak'/Davor Javorović/PIXSELL

HGK smatra da tvrtke s kvalitetnim proizvodima imaju dobru priliku za pozicioniranje kroz ekološku nišu.

Hrvatske tvrtke imaju znatan potencijal za snažnije brendiranje putem eko-oznaka, a Hrvatska gospodarska komora (HGK) započela je niz aktivnosti usmjerenih na podizanje svijesti kod proizvođača i pružatelja usluga o koristima koje takve oznake nose, s naglaskom na oznaku EU Ecolabel, izvijestila je u ponedjeljak HGK.

Direktorica sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK-a Marija Šćulac Domac napominje da je tržište preplavljeno tzv. eko-oznakama koje to zapravo nisu, jer ne uključuju postupak neovisne verifikacije od treće strane te ne sagledavaju okolišna svojstva. HGK ističe dvije oznake koje govore da su proizvodi "zeleni": nacionalni znak zaštite okoliša 'Prijatelj okoliša' i europski znak 'EU Ecolabel'.

"Vjerujemo kako tvrtke s kvalitetnim proizvodima i uslugama imaju veliki potencijal za stjecanje tih oznaka, no potrebno je uložiti dodatan napor u informiranje", kaže Šćulac Domac. 

Da bi proizvod ili usluga mogli nositi oznaku EU Ecolabel, moraju zadovoljiti strogi skup mjerila temeljenih na parametrima pritiska proizvoda ili usluge na okoliš, od prikupljanja i obrade sirovina, preko proizvodnje, pakiranja, uporabe… Na EU tržištu je 70 tisuća proizvoda i usluga s EU Ecolabelom. Velik je to potencijal i za hrvatski turistički sektor i za ukupno jačanje tog segmenta tržišta i pozicioniranje na izvoznim tržištima kroz eko nišu", ocjenjuje Šćulac Domac.

Jedini hrvatski proizvod s EU Ecolabelom je deterdžent za rublje EcoBianco, tvrtke Ecology108 iz Pule.

Komentirajte prvi

New Report

Close