Je li privatizacija HŽ Carga doista jedina moguća opcija?

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. listopad 2012. u 13:41
Ivan Forgač (PXL)

SHŽ pozvao je danas Vladu da prije odluke o privatizaciji HŽ Carga dobro promisli.

Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) pozvao je danas Vladu da prije odluke o privatizaciji HŽ Carga dobro promisli je li prodaja jedina moguća opcija i koliko je opravdana.

SHŽ je upoznat s namjerom Vlade da proda 74 posto udjela u društvu HŽ Cargo. "Molimo da Vlada RH, prije konačne odluke, dobro promisli je li prodaja jedina moguća opcija i koliko je namjera prodaje opravdana", stoji u očitovanju o namjeri prodaje HŽ Carga koje je Vladi uputio predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač.

Sindikat pritom podsjeća na privatizacije Hrvatskog telekoma, banaka i Ine tvrdeći da je korist izvukao strani kapital, a ne građani. Osvrćući se na tzv. liberalizaciju prijevoza robe željeznicom, na što se Hrvatska obvezala kroz postupak pristupanja EU, SHŽ upozorava kako se pod krinkom liberalizacije u Europi događa nešto sasvim drugo, a to je globalizacija.

"Iako je cilj liberalizacije da se prijevoz robe željeznicom, uz velike državne kompanije, omogući i malim privatnim prijevoznicima, koji bi mogli biti fleksibilniji i jeftiniji, događa se da je takav oblik liberalizacije tek sporadična pojava. Umjesto toga, na sceni je globalizacija u kojoj velike državne kompanije iz većih država, gutaju željezničke kompanije iz manjih država. I dalje je sve državno, ali umjesto nacionalne države, vlasnik postaje strana – globalna, ili regionalna sila", upozoravaju iz SHŽ-a.

To nam se, dodaju, već dogodilo s telekomunikacijama, bankama i Inom, a sada bi se moglo dogoditi i s HŽ Cargom i preostalim nacionalnim javnim poduzećima, nakon čega će na red doći nekretnine. Odluči li se Vlada ipak na privatizaciju HŽ-a Cargo, SHŽ traži da se u natječaj unesu socijalne klauzule kojima bi se najmanje na tri godine zaštitila radna mjesta u HŽ Cargu i u kćerinskim društvima.

Također smatraju da u slučaju privatizacije HŽ Carga iz društva Održavanje vagona, koje je u 100 postotnom vlasništvu HŽ Carga, treba izdvojiti radionicu za lako održavanje putničkih vagona i unijeti je u vlasništvo HŽ Putničkog prijevoza.

Komentirajte prvi

New Report

Close