Izvozili bi u Rusiju, Tursku, Magreb i Sjevernu Ameriku

Autor: Marija Brnić , 09. prosinac 2014. u 16:00
J. Klisović, zamjenik ministrice vanjskih poslova/Žarko Bašić/PIXSELL

Tvrtke predložile gdje bi se trebala angažirati gospodarska diplomacija.

Rusija, Turska, zemlje Magreba, SAD i Kanada, Indija, Australija i Vijetnam, te Kuvajt za hrvatske su izvoznike ključna tržišta na kojima bi se u 2015. država dodatno trebala fokusirati u organizaciji gospodarskih izaslanstava i jačem zastupanju interesa hrvatskog gospodarstva.

Listu željenih tržišta složili su sami izvoznici odgovarajući, preko udruženja Hrvatski izvoznici, na poziv Ministarstva vanjskih i europskih poslova, koji im je upućen u sklopu Akcijskog plana potpore izvozu s ciljem bolje kooridnacije aktivnosti Vlade, Sabora i Predsjednika s potrebama izvoznika. U pojašnjenjima koja su izvoznici dostavljali proteklih dana, rusko tržište označeno je važnim zbog velikog potencijala za različite industrije, kao i  Turska. Zemlje Magreba – Maroko, Alžir, Tunis i Libiju – tvrtke izdvajaju radi blizine i manjih troškova opreme, no prije svega od države traže da im se omogući razumijevanje potreba tog područja, konkurenciju i mogućnosti, što smatraju preduvjetom da bi mogli vratiti nekadašnju prisutnost na tom području. No, hrvatski izvoznici žele se otisnuti i na nešto udaljenija tržišta.

Sjever Amerike zanimljiv im je zbog planiranih velikih investicija u narednim godinama, Indija je primamljiva ponajviše zbog velikog vojnog proračuna, a i snažno tržište Australije želi isprobati sve više izvoznika, unatoč udaljenosti koja je dosad smatrana preprekom. Potencijal se počinje nazirati i u Vijetnamu, koji posljednjih godina bilježi rast. Bolje veze s državnim tijelima izvoznici Vladi sugeriraju za Japan i Egipat, dok predlažu da se u Kuvajtu otvori i diplomatsko predstavništvo. Na tržištu EU najveći izazov vide u Poljskoj, koja je veliko tržište i iz Hrvatske dosad slabo pokriveno. Veći fokus, zbog blizine, preporučuju još i za Rumunjsku i Bugarsku, a jačanje diplomatskih aktivnosti i organiziranje gospodarskih izlaslanstava, tradicionalno, savjetuju za jedno od svojih prioritetnih tržišta, Njemačku. 

Komentirajte prvi

New Report

Close