Izvoze 80% proizvodnje, a u 2018. su imali najbolji rezultat u 15 godina

Autor: Native tim VL i PD , 29. siječanj 2019. u 22:00
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

U pet godina žele udvostručiti proizvodnju tkanine za što im je potrebno ulaganje od 30 do 50 mil. kuna.

Čakovečki Čateks jedno je od najvećih europskih tekstilnih poduzeća s tradicijom poslovanja dugom 145 godina. Unatoč svim nesigurnostima u tekstilnoj industriji, oni i dalje opstaju, a zašto je tome tako, kažu, stvar je uspješne diversifikacije poslovanja i proizvoda, kao i različitih tržišta na kojima posluju kroz cijelu povijest.

Također, s izazovima se nose ulaganjem u nove proizvode, modernizacijom postrojenja i praćenjem svjetskih trendova, a ništa manje bitnim ne smatraju ni ljudski resurs. “Ne treba ovdje zaboraviti niti entuzijazam zaposlenika koji su prošli kroz naše poduzeće, a bez kojih svakako ne bi bilo niti nas danas. Činjenica jest da je Čateks građen na zdravim temeljima te da su zaposlenici uvijek bili upoznati sa svim problemima i izazovima. To nam je omogućilo da čak niti u najtežim trenucima kroz povijest poduzeća nitko ne klone, a što smo pokazali i dokazali u više navrata i kod obrane od neprijateljskih preuzimanja”, ističu u čakovečkoj tvrtki.

Svi ti elementi doprinose uspješnom poslovanju, a rezultat se ogleda u prometu koji se zadnjih par godina vrti oko 90 milijuna kuna. Naglasak je na izvozu kao varijabli uspješnosti, a danas oko 80 posto svoje proizvodnje izvoze u gotovo sve zemlje Europske unije, ali i svijeta. “Kad promatramo uspješnost poslovanja kroz razdoblja vidimo da u onim godinama gdje je udio izvoza bio veći, tada je i dobit i profitabilnost poslovanja bila veća.

To će se najbolje vidjeti na rezultatu za 2018. u kojoj ćemo imati rekordan izvoz u posljednjih 15-ak godina”, tvrde u Čateksu i dodaju da im je cilj upravo kompletno poslovanje konvertirati na izvoz, uz zadržavanje isključivo strateških poslova na domaćem tržištu, kao što je primjerice namjenska proizvodnja za opremanje MORH-a i MUP-a koja već sada doprinosi prihodima tvrtke.

Kako napominju diversifikacija im omogućuje fleksibilnost u poslovanju, a smatraju je bitnom jer u današnjim nesigurnostima tržišta i visokog rizika poslovanja teško je predvidjeti koji proizvodi i na kojim tržištima će u srednjem i dugom roku biti isplativi.

Lideri u vojnom programu

Unatoč raznolikosti proizvodnih programa, u nekim segmentima uživaju i status lidera. Tako danas prednjače u proizvodnji vojnog programa, za koji su prošle godine predstavili novu maskirnu tkaninu za izradu borbenih odora -TRI/PAT.

“S obzirom na to da smo povezani vertikalno sa svim relevantnim subjektima na tržištu koji se bave razvojem novih materijala, odlučili smo predstaviti najnovija rješenja po pitanju materijala za izradu borbenih odora, čija kvalitativna svojstva daleko nadmašuju sve ostale na tržištu. Komercijalizacija novih materijala kreće u 2019. i ponosni smo što ćemo biti prva tvrtka u Europi koja će na tržište početi plasirati novi standard tkanine. Uz novu tkaninu smo predstavili i novu maskirnu šaru TRI/PAT koja je i zaštićena, a koja pokazuje jedan novi smjer u kojem bi trebale ići sve nove maskirne šare te koja zadovoljava sve visoke standarde nevidljivosti”, napomenuli su o TRI/PAT-u u Čateksu.

Profitabilniji poslovi

Uz obogaćivanje proizvodnog programa, tijekom prošle godine najavljivali su i porast prometa na 120 milijuna kuna u sljedećih nekoliko godina. Sve napore usmjeravaju kako bi ispunili i taj cilj, pa je tako samo u ovom trenutku poduzeće uključeno u nekoliko međunarodnih javnih natječaja, koji bi trebali moći osigurati značajniji rast prihoda, ali i stabilnost u budućem poslovanju.

“U našoj strategiji smo svakako naglasak stavili na angažiranje naših kapaciteta s profitabilnijim poslovima jer nije svejedno da li proizvodite tkaninu za 3 ili za 10 do15 eura, a iskorištenost kapaciteta je u oba slučaja ista”, kažu u čakovečkoj tvrtki. Više puta iz tvrtke su naglasili kako smatraju da su danas preveliki za Hrvatsku, ali s druge strane još uvijek premali za svijet. Jedan od razloga jest, napominju, mali kapacitet proizvodnje u njihovom proizvodnom centru Tekstil, ali kako se s time ne zadovoljavaju u namjeri im je tijekom sljedećih godina osuvremeniti ga i povećati. Cilj poduzeća je dignuti proizvodnju tkanine od 2 milijuna metara godišnje, koliko sada prosječno proizvode, na nekih 4 do 5 milijuna metara godišnje u narednih pet godina. Za to im je, kažu, potrebno novo strateško ulaganje čija procjena iznosi od 30 do čak 50 milijuna kuna, ovisno o tome u koje sve programe žele još ući u narednom razdoblju.

Društvena odgovornost

Brojke govore same za sebe, no to nije jedino čime se vode, pa se tako se Čateks danas punim pravom naziva i društvenim odgovornim poduzećem. Sama činjenica da posluju 145 godina znači da ipak doprinose razvoju društva i okoline. Kroz poduzeće je prošlo tisuće generacija zaposlenika raznih profila i želja im je da i dalje educiraju i usavršavaju nove generacije mladih ljudi. Što se tiče programa s područja duštvene odgovornosti,i tu su raznoliki: doniraju materijale u vrtiće i škole koje se bave kreativnim radovima i tako sudjeluju u razvoju kreativnosti mališana, financijski podupiru rad raznih udruga te dobrotvorne i kulturne manifestacije. Već nekoliko godina upravo s ciljem društvene odgovornosti sudjeluju i u projektu Iskustvo zlata vrijedi kojeg provode Poslovni dnevnik i Večernji list, a kroz tu suradnju u svojim prostorijama mladima s invaliditetom i slabijeg socijalnog statusa nude mogućnost odrađivanja stručne prakse.

“U projekt Iskustvo zlata vrijedi smo se priključili pošto smo svjesni činjenice da brojni mladi ljudi nemaju prilike raditi ono što ih zanima i što ih veseli, a pogotovo osobe koje su slabijeg imovinskog stanja i osobe s invaliditetom. Odlučili smo im pružiti ruku, takoreći, i dati šanse da steknu uvid u ono kako stvari u praksi zapravo stoje i da okuse čari realnog sektora”, poručili su iz Čateksa.

New Report

Close