Izgubljeni u razdjelnicima

Autor: Lidija Kiseljak/VL , 06. listopad 2016. u 22:00
Uz lošu izolaciju bez energetske učinkovitosti / S. Strukić/PIXSELL

Sudionici istraživanja ne znaju na kojoj je temperaturi najbolje držati radijatore kako bi se postigla ušteda i zadržao komfor.

Ne otvaraju prozore, mokru odjeću ne ostavljaju na radijatorima, a prije izlaska iz kuće gase ili smanjuju grijanje. Nove su to navike Zagrepčana prezentirane u prvom istraživanju o problemima grijanja, potrošnji i obračunu toplinske energije, koje je proveo GfK-Centar u suradnji s tvrtkom Danfoss na tek 17 građana od 20 do 65 godina, koji su podjeljeni u dvije grupe – oni koji provode neke od mjera energetske učinkovitosti i onih koji ih još nemaju razdjelnike, niti su u grijanju išta mijenjali.

Dapače, oni koji su ugradili razdjelnike i za njih u prosjeku izdvojili 250 kn sad kažu da su na taj trošak pristali jer je takva odluka bila zakonska obveza, no tek nakon ugradnje shvatili su kako je potrebno "uštimati" cijeli sustav grijanja da bi on dobro funkcionirao, a računi bili manji. "Takvi su se sudionici suočili s brojnim problemima poput izolacija zgrada i ugradnje nove stolarije, balansiranja sustava, a nitko ih nije prije ugradnje obavijestio o nužnom usklađivanju rada pumpi, razdjelnika i ventila, kao i o načinu očitovanja potrošnje i utjecaja zajedničke potrošnje na iznos računa", rekla je Tamara Kraus, voditeljica istraživanja.

I dok trošak grijanja kod onih koji provode neku od mjera iznosi 30%, a onih bez mjera 40% režijskih troškova, sudionici istraživanja jasno poručuju da nisu dobro upoznati na kojoj je temperaturi najbolje držati radijatore kako bi se postigla maksimalna ušteda, a pritom zadržao komfor. No, gotovo svi ispitanici dobivaju manje račune svjesni činjenice da im je u stanu temperatura niža nego prije. Kao glavni razlozi neprovođenja mjera energetske učinkovitosti u stambenim zgradama ističu se loša izolacija i prozori na zgradama. "Zagrepčanima kronično nedostaju informacije i edukacija", zaključila je Tamara Kraus iz GfK.

Komentirajte prvi

New Report

Close