Izgradnja autocesta u Kazahstanu prilika za hrvatske građevinare

Autor: Poslovni.hr/Hina , 27. studeni 2014. u 17:20
Photo: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Sastanak je organizirala Svjetska banka u sklopu njihova projekta strategije upravljanja autocestama te održavanja i izgradnje infrastrukture, izvijestili su iz HGK.

Značajne su mogućnosti unapređivanja te uspostavljanja poslovne suradnje hrvatskih i kazahstanskih tvrtki, osobito u području graditeljstva, naglašeno je u četvrtak na susretu predstavnika hrvatskih građevinskih tvrtki, Instituta IGH i Viadukta s izaslanstvom kazahstanskih autocesta, državnom kompanijom KazAvtoZhol u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Sastanak je organizirala Svjetska banka u sklopu njihova projekta strategije upravljanja autocestama te održavanja i izgradnje infrastrukture, izvijestili su iz HGK.

Predsjednik uprave KazAvtoZhol-a Berik Kamaliev pozvao je hrvatske tvrtke da se prijavljuju na natječaje, posebice za prateće sadržaje u cestogradnji.

Kazahstan, zemlja bogata naftom, plinom i rudama, u realizaciji je velikih infrastrukturnih projekata, među kojima je posebno značajna gradnja autocesta. Do 2022. godine planira se izgradnja 8000 kilometara autocesta, također će usvojiti i novi program za infrastrukturu, a 2017. godine tamo se održava i svjetska izložba Expo.

Iako je velika konkurencija među tvrtkama posla će biti za sve, istaknuo je Kamaliev napomenuvši povoljno poslovno ozračje u Kazahstanu u kojem PDV iznosi 12 posto, uvoz opreme ne podliježe carini, a moguće su i porezne olakšice na ulaganja u zemljišta i objekte.

Hrvatska i Kazahstan razvijaju vrlo dobre međusobne gospodarske odnose, a lani je održan i kazahstansko-hrvatski gospodarski forum, rečeno je.

Hrvatska je u Kazahstan prošle godine izvezla roba u vrijednosti 23 milijuna dolara, ponajviše lijekova, opreme za industriju, proizvoda od željeza i čelika, montaže zgrada, prehrambenih proizvoda, dok je uvoz iz Kazahstana iznosio 417 milijuna dolara, najviše nafte i ulja, naftnih plinova, rafinirane i slitine bakra, cinka, prehrambenih proizvoda, kazala je Suzana Knežević iz Sektora za međunarodne poslove HGK te je napomenula kako je suradnja osobito perspektivna u graditeljstvu, energetici i proizvodnji hrane.

Komentari (4)
Pogledajte sve

hrvatski građevinari od tolikih prilika u sve većim su neprilikama, nema više državne “sise” da preko proračuna pljačkaju visokim cijenama na izvođenju radova i sada su “caput”.

Ovo je glupost na kvadrat…od kad su građevinari bivše juge gradili po Libiji,Iraku i drugim vkjbnma svijet se unzada 25 godina stubokom promjenio…
‘Izvoz’ građevinskih radova komplet sa radnicima i opremom skoro da uopće više ne postoji bar ne u onom Yugo-obliku…
Danas se prvenstveno izvozi kapital i know-how, a u našoj građevini ovo drugo još i postoji ali ovo prvo ne.
Dakle najbolji primjer za to je Bechtel u Hrvatskoj oni su tu imali zaposleno samo ljude na managerskim pozicijam sve ostalo je bila domaća ‘jeftinija’ radna snaga’
Drugi primjer je Dubai i okolica, tamo poslove dobivaju velike tvrtke iz Usa I Europe ali posao odrađuju pakistanci i indijci za cca 100-200$
Samo je naš Konstruktor tamo slao tesare i drugo osoblje za 2000-3000$ pa se nisu mogli načuditi gubitku u kataru
Bilo bi vrijeme da i novinari shvate da ‘izvoz’ građevine kao u doba Yuge više ne postoji pogotovo ne u zemlje kao što je kazahstan i slično gdje je radna snaga jeftinija od naše

eh da, naše velike tvrtke su “kalibrirane” na skupo bojanje tunela i neplaćanje podizvođača, to je njihov izvor profita, a ne poslovna, organizacijska i tehnološka znanja.

vijadukt je bolji od toga, ali sami neće moći a nema ih tko pratiti.

da nije bilo pošasti zvane linić, u ove tri godine mračne vlade, ne samo da bi propali svi glavni izvođači koji su trebali i zaslužili propasti, nego bi se dosad već na tržištu formirali novi, a uspješni podizvođači bi opstali.

no mi imamo obratnu situaciju: tržišno neuspješni su dekretima sačuvani, a istim takvim dekretima uništeni su podizvođači koji su uspjeli na tržištu, ali ne mogu protiv boljševičke mafije.

New Report

Close