Ivičić: Domaćih turista više i zbog kampanje HTZ-a

Autor: Poslovni dnevnik , 24. kolovoz 2015. u 21:59
U sedam mjeseci 9% više domaćih dolazaka/ Petar Glebov/PIXSELL

Više domaćih gostiju zbog lijepa vremena, malo bolje kupovne moći, ali i promocije.

Visoki porasti dolazaka i noćenja domaćih turista, devet odnosno osam posto u sedam mjeseci, koji su po brojnosti na drugom mjestu, iza Nijemaca, rezultat su kombinacije blagog ekonomskog oporavka i nešto bolje kupovne moći, uz mogućnosti plaćanja na rate, cjenovno dostupnijih ponuda te promocije.

Iako su po stopama rasta slični stranima, još se ne može govoriti o jačem udjelu domaćih turista u ukupnom fizičkom turističkom prometu, jer s 952,2 tisuće dolazaka u sedam mjeseci i dalje imaju relativno mali udjel od 12% u ukupnih gotovo 8 milijuna dolazaka, a s 4,27 milijuna noćenja udjel od 10,6% u ukupno 40,4 milijuna noćenja. Strani turisti u Hrvatskoj ostvaruju 80-90% prometa, za razliku od primjerice Italije, Grčke, Španjolske, Francuske i Turske, pa i Njemačke, gdje imaju udjel 20-30 pa i više posto zahvaljujući poticajima i ciljanoj promociji.

No, posrijedi je važan trend jer su domaći turisti dobri potrošači. Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić razloge rasta putovanja domaćih turista unutar Hrvatske osim u rastu kupovne moći i lijepom vremenu vidi i u dobroj pripremi sezone te u kampanji Hrvatska 365. "Glavni ured HTZ-a od kraja travnja do početka lipnja proveo je u dnevnim novinama, na televizijama i radiju kampanju za Hrvatska 365, čime su i hrvatski građani dodatno upoznati s atraktivnim sadržajima, pa vjerujemo da je i to utjecalo na izbor da odmor provedu izvan mjesta boravka", kaže Ivičić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close