Istra Strategijom štiti titulu prvaka

Autor: Marta Duić , 22. srpanj 2018. u 22:01
Vinarija Kabola zasad jedina u Istri vinograde održava po principima eko proizvodnje, Foto: PD

Otkrivamo što donosi strateški dokument o vinarstvu kojeg je ova regija u Hrvatskoj donijela prva.

Na izbornoj Skupštini Vinistre, udruge koja broji 130 članova, početkom srpnja, jednoglasno je podržan strateški dokument za razvoj istarskog vinarstva i vinogradarstva. Istra je time postala prva vinska regija u Hrvatskoj koja je napravila takav iskorak. Zadržavanje statusa lidera, povećanje izvoza i konkurentnosti, jačanje brenda i praćenje svjetskih trendova u marketingu samo su neki ciljeva Strategije razvoja istarskog vinarstva i vinogradarstva do 2030.

Četiri poluge

Kako tvrdi Nikola Benvenuti, predsjednik Vinistre, strateški cilj je povećanje potražnje za istarskim vinima uz umjereno povećanje ponude. To se kani ostvariti kroz četiri glavne poluge: profesionalno i strukturirano upravljanje marketingom, razvoj vinskih iskustava i snažnije korištenje poluge turizma te kroz reorganizaciju sustava upravljanja i unapređenje proizvoda.

“Cilj Strategije je jačanje brenda istarskog vina na svjetskoj vinskoj sceni. Istra je u 25 godina napravila najviše u vinarstvu i vinogradarstvu u Hrvatskoj i sada je došlo je vrijeme za novi iskorak. Temeljni motiv u izradi Strategije je želja da zadržimo vodeću poziciju u Hrvatskoj i regiji, ali i da poraste broj dolazaka vinoljubaca iz čitavog svijeta. Istra danas ima oko 3200 ha pod vinogradima i godišnje proizvodi više od 20 milijuna litara vina, a već se učinilo mnogo u pogledu ulaganja u nasade i nove poljoprivredne tehnike, pa je ovo dodatni vjetar u leđa za više od 130 istarskih vinara i vinogradara”, objašnjava Benvenuti kojem je na potvrđen novi mandat na četiri godine. U četvrt stoljeća postojanja Udruge, istarsko vino od neprepoznatljivog proizvoda postalo je brend, istarski vinari imaju proizvod svjetskog glasa, njihove vinarije atraktivna su turistička odredišta, a vino je – među prva tri motiva dolaska turista u Istru.

Jedna od takvih vinarija je i Kabola, zasad jednina u Istri koja vinograde održava po principima eko proizvodnje.

“U kreaciji vina istražujemo granice, ali sve u skladu s prirodom. Nastojimo iskomunicirati emociju Kabole i ljepotu destinacije te biti u kontekstu kvalitetnih gastro i vinskih priča. Mi vinari uklapamo se kao dodatna ponuda pojedine destinacija i u Istri je to izvrsno riješeno. Na nama je da stremimo sve većoj kvaliteti, ulažemo u promociju, tehnologiju i znanja, te stvaramo priču koja će našim gostima potaknuti želju da dođu ponovno. Možemo biti sretni što imamo toliko autohtonih sorti vina, zanimljivih lokalnih namirnica, ali i što njegujemo tradiciju u procesima proizvodnje, jer toga je u razvijenim zemljama sve manje˝, istaknuo je Marino Markežić, vlasnik vinarije Kabola koji vjeruje kako će strategija biti dodatan vjetar u leđa. Benvenuti napominje kako su od Istarske županije dobili punu u političku i financijsku potporu za izradu Strategije. Uz to, županija je pomogla branši oš prije 25 godina kada je u suradnji s nekoliko vinara osnovana Vinistra. Kasnije se ta pomoć manifestirala u subvencijama sadnog materijala, ali i kroz održavanje izložbe Vinistra koja je u 25 godina prerasla u najveći i najozbiljniji sajam ne samo u Hrvatskoj nego i u široj regiji.

Autohtone sorte su magnet

Ističe kako su autohtone sorte jedan od pokretača istarskog vinogradarstva i vinarstva stoga je marketinški naglasak baziran na njih no, Strategija neće ograničavati vinare u daljnjoj sadnji i nekih drugih.

Podaci HGK pokazuju kako su hrvatski vinari lani u prvih 11 mjeseci izvezli 60% više vina odnosu na isto vrijeme 2016., dok je vrijednosno izvoz bio veći 36 posto, odnosno više od tri milijuna eura. Cilj ove strategije je, ojačati i izvoz, a najvažnija tržišta za istarska vina su SAD, Velika Britanija, regija te posljednjih godina zemlje EU. “Nova će se tržišta osvajati zajedničkim nastupima na najvažnijim sajmovima, ali i velikim radom kod kuće, dovođenjem najvažnijih svjetskih novinara, uvoznika i distributera˝, objašnjava Benvenuti. On je sam vina počeo izvoziti prije 10 godina i prisutan je u 12 zemalja, a Kabola je uspješno osvojio 15 tržišta i u izvoz mu odlazi 25% proizvodnje. “U 10 godina smo došli do 30% izvoza proizvodnje i gotovo svake godine otvorimo novo tržište. Rezultat je to upornog rada na kvaliteti, ali i promociji te velikih svjetskih priznanja”, zaključuje Benvenuti.

Komentirajte prvi

New Report

Close